שפעת החזירים: חולה אושפז בבי"ח

(0)
לדרג

ארגוני הבריאות בעולם בכוננות בעקבות העלייה במקרי התחלואה והמוות של שפעת החזירים. בארץ - חולה אושפז בבית חולים מאיר בעקבות חשד להידבקות במחלה

מאת: מערכת zap doctors

הבהלה הגדולה משפעת החזירים לא יורדת מסדר היום הציבורי בעקבות הידיעה על כך שבמכסיקו עלה מספר הקורבנות ל-103 מתוך כ-1,600 שלקו בנגיף. בארה"ב דיווחו על 20 אנשים שנדבקו במחלה, והבית הלבן הכריז על מצב חירום בריאותי במדינה.

ואילו בישראל אושפז בביה"ח מאיר בכפר-סבא אדם בן 49 ששב לפני יומיים ממכסיקו וחש בתסמיני המחלה - חום גבוה ושיעול. תוצאות הבדיקה אמורות להתקבל תוך 24 שעות. בביה"ח לניאדו אושפז צעיר ישראלי ששב ממכסיקו, בעקבות חשד שנדבק במחלה, אך ככל-הנראה לא מדובר במקרה של שפעת החזירים, אלא בשפעת רגילה.

ד"ר רן בליצר, מנהל מחלקת תכנון מדיניות בריאות הציבור בשירותי בריאות כללית ויועץ משרד הבריאות למוכנות פנדמית השפעת, אמר הבוקר (ב') לדוקטורס כי "כרגע ארגוני הבריאות בעולם עוקבים בעניין רב אחרי המגיפה במכסיקו כדי ללמוד את חומרתה, ותוך מספר ימים נדע יותר פרטים. חשוב לציין כי הנגיף נמצא במכסיקו כחודש וחצי-חודשיים. לעומת זאת, בארה"ב בה הנגיף התגלה רק בימים האחרונים, הגדירו את שפעת החזירים כמחלה קלה".

משרד הבריאות עדכן כי בישראל קיים מלאי תרופות המתאים לכ-18% מהאוכלוסייה; בתי החולים ערוכים למצב חירום אם אכן תתפשט המגפה, ובמגן דוד יש אלונקות המותאמות למצב ומגנות על הפרמדיקים במקרים של הדבקה.

בדיקות לחולים ששהו במכסיקו

על-פי הנחיות שהופצו לרופאים על-ידי משרד הבריאות, חולה חשוד כי הוא נדבק בשפעת החזירים, כאשר הוא סובל מהופעת מחלה של מערכת הנשימה ללא סיבה ברורה, הכוללת חום גבוה ותסמינים נשימתיים, לפחות שניים מתוך אלו: נזלת, כאבי גרון, שיעול או קוצר נשימה. מדובר בחולה שבמהלך 7 הימים טרם תחילת המחלה ולאחר ה-3 במרץ ענה על אחת או יותר מההגדרות הבאות:
1. שהה במכסיקו.
2. היה במגע הדוק עם אדם אשר הוגדר כחולה חשוד בשפעת החזירים. מגע הדוק לעניין זה כולל בן בית או מי שטיפל בחשוד כחולה או מי שבא במגע עם הפרשות נשימתיות של חשוד כחולה במעבדה.
3. היה במגע עם דגימות החשודות כנגועות בנגיף שפעת החזירים במקום אחר.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום