וידאו: סוכרת - טיפול באינסולין

(0)
לדרג

מחקר תצפיתי יוצא דופן מסוגו הראה: התחלת טיפול בנובומיקס 30 שיפרה באופן משמעותי את האיזון הגליקמי של חולי סוכרת, ללא קשר לסוג הטיפול הקודם של המטופלים. צפו בסרטון והתרשמו. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בספטמבר 2008 דווח לראשונה על תוצאות מחקר ה-IMPROVE. להזכירכם, מדובר על המחקר התצפיתי הגדול ביותר שהתקיים אי פעם בתחום הסוכרת. המחקר כלל למעלה מ-50 אלף משתתפים עם סוכרת סוג 2 מ-11 מדינות (קנדה, סין, יוון, איזור מפרץ גולף, הודו, אירן, איטליה, יפן, פולין, רוסיה ודרום קוריאה). כעת עם פרסום המאמר המלא, בחרנו להציג בפניכם סרטון וידאו קצר המתאר את סיפורו של מחקר גדול ומרשים זה.

נקודה חשובה ומעניינת כפי שאפשר להתרשם מהסרטון הקצר היא שהיה זה היה מחקר של "חיים אמיתיים". כלומר, הרופאים היו רופאי קהילה "רגילים" והמטופלים היו המטופלים ה"אמיתיים" מהקהילה של אותם רופאים, ללא סלקטיביות בבחירת המשתתפים: כל חולי הסוכרת, בין אם קיבלו טיפול תרופתי בכדורים או לא.

הממצאים היו מרשימים ומעודדים והוכיחו כי הדרכה טובה של רופאים, מסירות והתמדה מצידם, ואינסולין פשוט לתפעול ושימוש (נובומיקס 30) מאפשרים מתן טיפול יעיל אפקטיבי ובטוח גם לחולי סוכרת שכבר קיבלו טיפול בכדורים אך עדיין לא היו מאוזנים, וגם לחולי סוכרת שעדיין לא קיבלו כל טיפול תרופתי קודם.

נזכיר כאן שוב את התוצאות המרכזיות. חשוב לציין שמרבית משתתפי המחקר היו חולי סוכרת שכבר קיבלו טיפול בתרופות פומיות. המשתתפים הועברו לטיפול בנובומיקס 30, כשמרבית המשתתפים טופלו במשטר של 2 זריקות ליום.

בסה"כ נמצא שיפור מרשים במדדי איזון הסוכרת, ורוב המשתתפים הגיעו ליעד האיזון הנדרש של רמת המוגלובין מסוכר (HbA1C), שהוא למעשה רמת הסוכר הממוצעת בדם ב-3 החודשים הקודמים לבדיקה, של מתחת ל-7%.

מרשימים ביותר היו שיעורי הירידה ב-HbA1C בקרב המטופלים שהיו כבר תחת טיפול בתרופה פומית אחת או יותר: ירידה של 2% ומעלה ב-HbA1C וכמעט ללא היפוגליקמיות (ירידה פתאומית ברמת הסוכר העלולה לגרום לחולשה ועילפון) מג'וריות.

מסקנת החוקרים היא שהטיפול בנובומיקס 30 כטיפול באינסולין לאחר שטיפול פומי לא הביא לאיזון הוא אפקטיבי ובטוח. החוקרים מסכמים שהתחלת טיפול בנובומיקס 30 שיפרה באופן משמעותי את האיזון הגליקמי, ללא קשר לסוג הטיפול הקודם של המטופלים, בין אם קיבלו תרופה פומית נגד סוכרת, אחת או יותר, או כלל לא.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום