נסיגת סוכרת בעקבות ניתוח הרזיה

(0)
לדרג

מחקר עולמי מקיף בהשתתפות חולי סוכרת הסובלים מהשמנת יתר חולנית מוכיח: מחלת הסוכרת נסוגה בקרב 78.1% מהחולים לאחר ניתוח הצרת קיבה

מאת: מערכת zap doctors

מחלת הסוכרת נסוגה בקרב 78.1% מהחולים לאחר ניתוח הצרת קיבה. כך עולה ממחקר אשר פורסם בגיליון מרץ 2009 של המגזין הרפואי The American Journal of Medicine. המחקר ריכז נתונים מתוך 621 מחקרים מכל העולם, שנערכו בין השנים 1990 ועד 2006 וכללו 135,246 חולים.

בקרב 78.1% מהנבדקים שהיו חולי סוכרת מסוג 2 בעלי השמנת יתר חולנית, לאחר ניתוח הצרת קיבה (ניתוח בריאטרי), רמות הסוכר בדם חזרו לרמה הנורמאלית, עד כי הסוכרת נסוגה לחלוטין. עוד מראה המחקר כי כ-90% מחולי סוכרת סוג 2 סובלים גם מהשמנת יתר חולנית.

החוקרים מצאו כי יש קשר בין נסיגת הסוכרת לבין סוג הניתוח הבריאטרי, כפועל יוצא של עודף המשקל שהופחת בעקבות הניתוח, כדלקמן: בעקבות ניתוח טבעת נסיגת הסוכרת עמדה על שיעור ממוצע של 56.7%; בעקבות ניתוח שרוול קיבה, הנסיגה היא בשיעור ממוצע של 79.7%; לאחר ניתוח מעקף קיבה, שיעור ממוצע של 80.3% ולאחר ניתוח מעקף תריסריון - שיעור ממוצע של 95.1%.

טיפול בהשמנת יתר חולנית

המחקר מראה כי שנתיים לאחר הניתוח, שיעור נסיגת הסוכרת הממוצע עומד על 58.3% לאחר טבעת, 77.5% לאחר שרוול קיבה, 70.9% לאחר מעקף קיבה ו-95.9% לאחר מעקף תריסריון. שיעור ההפחתה במשקל הממוצע: 46.2% לאחר טבעת, 55.5% לאחר שרוול קיבה, 59.7% לאחר מעקף קיבה ו-63% לאחר מעקף תריסריון.

לדברי ד"ר בוריס יופה, מנהל המחלקה הכירורגית, המרכז הרפואי ברזילי, "מחקר זה מצטרף לשורה ארוכה של מחקרים, לפיהם נמצא שניתוח בריאטרי שמטרתו להפחית את נפח הקיבה ולהגביל את תחושת הרעב, מסייע לסובלים מהשמנה חולנית הן בירידה משמעותית במשקל והן בריפוי מחלות הנלוות להשמנה. מחלות אשר מקצרות את תוחלת החיים, כגון סוכרת, עודף שומנים בדם, יתר לחץ דם, דום נשימה בשינה ועוד. מחלות אלו הנלוות למחלת ההשמנה, מעלות את הסיכון לאירועי לב ושבץ מוחי ובכך מעלות את הסיכון לתמותה".

לאחרונה התכנס פורום מומחים נרחב בישראל, אשר ניסח קווים מנחים לטיפול בהשמנת יתר חולנית לאור העלייה המתמדת במספר האנשים הסובלים ממשקל יתר של עשרות ק"ג עודפים ומחלות נלוות. כיום מדובר על יחס של כ-1 מכל 25 ישראלים.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום