אלרגיות האביב: קדחת השחת

(0)
לדרג

הטיפ היומי: עם בוא האביב מגיעות גם תופעות האלרגיה. כל ההמלצות לטיפול בהתפרצות קדחת השחת, באמצעות הרפואה המשלימה

מאת: שלומי סמלסון

אנחנו כבר "מריחים" את האביב בפתח. לחלקנו זו אולי התקופה היפה ביותר בשנה אך ישנם רבים החוששים מבואה. עם בוא האביב פורחות להן האלרגיות העונתיות אותן אנו מכירים גם כקדחת השחת. מגוון הסימפטומים נע בין עיניים אדומות ודומעות, נזלות, כאבי ראש, אי נוחות כללית, ואף גרד בעור. זהו מצב מתמשך הגורם לירידה באיכות החיים ולמתח רב.

מעניין לראות כי אנשים הנוטים לפתח אלרגיות בעונות המעבר הם באופן כללי אנשים שיעידו על עצמם כרגישים יותר, רגישים לשינויים ורגישים לסביבה.

ניתן למנוע או לפחות למתן את התפרצות האלרגיה וכדי להשיג זאת חשוב לפעול לפני תחילת העונה. שלושה ארבעה שבועות לפני אמורים להספיק. מאחר ומדובר באלרגיה חשוב לאזן את פעילות מערכת החיסון הרגישה יותר אצל אנשים אלה וכן לטפל בצמחים או שמנים אתריים אנטי אלרגניים. כמובן שגם נטפל סימפטומטית בנזלות ובכאבי הראש לפי הצורך.

^^צמחי מרפא מערביים^^

ישנם שלושה צמחים שימצאו תמיד בפורמולה לקדחת השחת:

Scutellaria baic - סקוטלריה סינית: צמח חשוב כנוגד אלרגיות מכל מקור שהוא גם בהקשר למערכת הנשימה ולעור וכן חשוב כמאזן למערכת החיסון.

Euphrasia - עלקלוק: צמח אנטי אלרגני ומייבש, ספציפי לנזלות אלרגיות הזורמות ללא הפסקה.

Sambucus - פרחי סמבוק: צמח מוכר לטיפול במחלות מערכת הנשימה, ספציפי לטיפול בנזלות ובאוזניים.

את שאר הצמחים נבחר לפי הסימפטומים ולפי אופי המטופל. חשוב לקחת פורמולה כזו עד סוף העונה והניסיון מלמד שטיפול רצוף ימתן את הנטייה להתפרצות במשך השנים.

^^ארומתרפיה ושמנים אתריים:^^

נידוף (הרחה) ועיסוי בשמנים אתריים יכול בהחלט לעזור לאיזון מערכת החיסון ותמיכה בסימפטומים. האפקט המרגיע והממתן של השמנים יעזור לא רק לסימפטומים הפיזיים, אלא גם יעזור למטופל להירגע ולהתמודד טוב יותר עם המצב.

שמן הקמומיל: הינו אנטי אלרגני חשוב, תומך במערכת החיסון ויעזור גם להרגעת המטופל ולכאבי הראש.

שמן ניולי: יעזור למתן את הנזלת וכן ישמש כאנטי אלרגני חשוב.

שמן לבנדר: שמן מרגיע חשוב למערכת העצבים, אנטי אלרגני ואנטי היסטמיני חשוב.

^^פרחי באך:^^

תמציות אנרגטיות המותאמות לטיפול ותמיכה במצבים פיזיים ורגשיים שונים. Walnut ,Crab Apple ו-S.O.B הינן תמציות חשובות ויעילות למצבי אלרגיה. Impatience ו-Vervain יעזרו לגרודים.

חשוב לציין כי רק הכרה אישית עם המטופל והתאמה אישית יעזרו באופן אפקטיבי וימתנו ריאקציות לא רצויות. ההמלצות אינן תחליף לטיפול רפואי וחשוב לטפל רק אצל מטפל מוסמך.

שלומי סמלסון הוא רפלקסולוג בכיר, מטפל בצמחי מרפא ומרצה לארומתרפיה בקמפוס ברושים.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום