נדודי שינה: תרופה מעוררת

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: תרופה המדמה את מנגנון השינה הטבעי ומשפרת את הערנות ביום למחרת. בחנו את עצמכם - האם אתם סובלים מהפרעות שינה?

מאת: מערכת zap doctors

נדודי שינה הם תופעה שכיחה ביותר; עד 20% מכלל האוכלוסייה (מעל גיל 18) מדווחים על קושי להירדם, קושי לישון לאורך זמן ו/או על שינה באיכות ירודה הכוללת יקיצות מרובות. מעל גיל 50 עולה מאוד שכיחות הבעיה ככל הנראה על רקע ירידה בהפרשת המלטונין במוח והיא מטרידה בין 30% ל-45% מהמבוגרים, כאשר נשים סובלות ממנה פי 1.5 יותר מאשר גברים. הפרעת שינה היא בעיה בריאותית המשפיעה על התפקוד במהלך היום ועל איכות החיים בכלל. כיום ידוע שלהפרעות שינה יש קשר הדוק לקשיים נפשיים, לאיכות חיים ירודה, לתאונות בית ותאונות דרכים, לירידה בפריון העבודה ולעלייה בשימוש בשירותי בריאות על ידי הסובלים מהן.

חברת טבע משיקה את Circadin, תרופה חדשה לטיפול בנדודי שינה בגברים ובנשים מעל גיל 55. להבדיל מהאלטרנטיבות הקיימות היום בישראל התרופה החדשה אינה ממכרת, מאפשרת שינה איכותית של כ-8 שעות, ואינה פוגעת בערנות ביום המחרת. התכשיר מבוסס על מלטונין בשחרור איטי במינון של 2 מ"ג, אשר מחקה את פעילותו של הורמון השינה (המלטונין) הטבעי במוח לאורך כל הלילה. השינה תחת השפעת התרופה מאפשרת מחזורי שינה טבעיים ויעילים, השומרים על הערנות בבוקר ומשפיעים לטובה על איכות החיים של הסובלים מנדודי שינה.

התרופה החדשה הינה פרי פיתוח של החברה הישראלית נעורים פרמצבטיות בע"מ, והיא התרופה השלישית שפותחה בארץ ואושרה לשימוש באירופה. חברת טבע הינה המשווקת הבלעדית של התרופה בארץ.

^^שאלון בחן את עצמך - האם את/ה סובל/ת מהפרעות שינה?^^

1. האם הזמן שלוקח לך להירדם הוא מעל לחצי שעה?
2. האם את/ה מתעורר יותר מ-3 פעמים בלילה?
3. האם אחרי כל התעוררות לוקח לך יותר מרבע שעה להירדם מחדש?
4. האם את/ה מתעורר מוקדם בבוקר בלי יכולת להירדם מחדש בחודש האחרון?
5. האם את/ה עייף/ה במשך היום ולמרות זאת לא מסוגל להירדם בערב?

תשובה חיובית על אחת או יותר מהשאלות הבאות, המתקיימת על פני תקופה של חודש לפחות עשויה להעיד על הפרעת שינה. במקרה כזה, רצוי לפנות לרופא להמשך הבירור.

השאלון אינו מחליף התייעצות עם רופא.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום