"התסכול במשרד הבריאות גדול"

(0)
לדרג

כך אומר לדוקטורס, יאיר עמיקם, סמנכ"ל הסברה וקשרי חוץ של משרד הבריאות, בעקבות החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא למנות שר למשרד החשוב

מאת: מערכת zap doctors

בנימין נתניהו הרכיב ממשלה רחבה, אך מכל המפלגות לא נמצא שר אחד שמעוניין בתפקיד שר הבריאות. ראש-הממשלה החליט משיקולים תמוהים לא למנות שר למשרד הבריאות, אף על פי שמדובר במשרד עם תקציב גדול והשפעה על כל אחד מתושבי המדינה. נכון לכתיבת שורות אלה סגן שר ממפלגת יהדות התורה יקבל את התיק לידיו, אך ישנה אפשרות שרה"מ יחליט לחזור בו מהחלטתו ולמנות שר.

"במשרד הבריאות יש תסכול רב והרגשת עלבון לנוכח ההתייחסות לתיק הבריאות מצד ממשלת ישראל", אומר לדוקטורס יאיר עמיקם, סמנכ"ל הסברה וקשרי חוץ של משרד הבריאות. "זו פעם ראשונה מאז קום המדינה שלא מונה שר למשרד הבריאות ואין לזה אח ורע בעולם".

משרד הבריאות נדחק לפינה

עמיקם מדגיש כי משרד הבריאות קשור לכולם: "צריך לשבור את המיתוס שזה רק תיק של חולים, מכיוון שהמשרד פועל בתחומים רחבים וביניהם: איכות המים, מזון, פעילות גופנית וכו' - נושאים ששיכים לבריאות הציבור ונוגעים בכל אזרח במדינה".

בשנים האחרונות משרד הבריאות נחלש מול כוחו של משרד האוצר, ובכך שלא מונה שר בריאות, נראה כי המגמה תלך ותתחזק. המשמעות היא שלא יהיה נציג בוועדות השרים לענייני חקיקה בממשלה החדשה ובהתאם לכך יתקבלו החלטות לקידום המטרות של משרד הבריאות.

"יש להחלטה זו השלכות אדירות על העתיד", אומר עמיקם. "לא יהיה שר שידאג להפניית תקציבים וקידום הצעות חוק בענייני בריאות חשובים".

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר יורם בלשר, הודיע היום (ה') כי מערכת הבריאות והרופאים לא ישלימו עם מציאות שבה מערכת הבריאות הופכת לשולית ולחסרת חשיבות.

ד"ר בלשר פנה אל ראש הממשלה בבקשה להפסיק לאלתר את המשחק בחיי אדם תוך הפגנת זלזול באחד המשרדים החשובים ביותר. "האחריות למצב שייווצר מוטלת כולה ובאופן ישיר על ראש הממשלה", אמר.

ד"ר בלשר, המשמש כנשיא ההסתדרות הרפואית העולמית, ציין כי הוא קוטע את השתתפותו בכינוס בינלאומי במסגרת תפקידו, וחוזר הלילה ארצה כדי להוביל צעדי מחאה בהשתתפות כל המגזרים של מערכת הבריאות ושיימשכו עד אשר החולים במדינת ישראל יזכו לשר בר
יאות במשרה מלאה.

לשם כך, תכונס מחר אסיפת חירום של כל הגורמים במערכת הבריאות, לרבות הנהגת הר"י, מנהלי בתי-חולים, נציגי קופות החולים, הסתדרות האחיות, עובדי מנהל ומשק, ארגון החולים צב"י ואחרים לצורך תכנון הצעדים הבאים.

במקביל, הר"י שוקדת על הכנת עתירה לבג"ץ נגד הכוונה שלא למנות שר למשרד הבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום