הישרדות פגים

(0)
לדרג

במחקר ישראלי חדש שכלל את כל הפגיות בבתי החולים בארץ, נבדק מודל חדשני להערכת סיכויי פגים צעירים מאוד לשרוד

מאת: מערכת zap doctors

במחקר שנערך במרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה בראשותו של פרופ' דוד בדר, מנהל מחלקת ילודים והיחידה לטיפול מיוחד בילוד החולה, בשיתוף עם מכון "גרטנר" בתל השומר, נבדק מודל חדשני להערכת סיכויי פגים לשרוד לאחר לידה בשבועות הריון נמוכים מאוד, החל מהשבוע ה-23 ועד לשבוע 26.

לדברי פרופ' בדר, "בשנים האחרונות קיימת עלייה במספר לידות הפגים, מסיבות שונות. לנוכח עלייה זו, קיים צורך למצוא דרך לאבחן את סיכויי הפגים לשרוד, כאשר ההריון צריך להסתיים מסיבות רפואיות בשבועות אלו. לעיתים בשל סיבה אימהית כמו יתר לחץ דם ו/או תחלואה אחרת של העובר חייבים המיילדים לסיים את ההריון טרם זמנו וזאת בשבועות מאוד נמוכים. לצורך כך יש צורך בבניית מודל, על סמך הנתונים העדכניים הארציים, שיספק תשובות הן למיילדים והן להורים".

עד עתה הסתמכו רק על בסיס שבוע ההריון. המודל, המסמן פריצת דרך ישראלית בתחום המחקר, מסתמך על מספר אלמנטים: שבוע ההריון, מתן תרופות לאם לבשלות הריאות, התפתחות התינוק מבחינת משקל ביחס למשקל ממוצע, האם המדובר בתינוק יחיד או אחד מתאומים/שלישייה ומין היילוד. המחקר מאגד נתוני כל הפגיות בבתי חולים מכל רחבי הארץ בעשר השנים האחרונות.

מודל דומה פורסם בארה"ב. המודל האמריקאי התבסס רק על נתונים שנאספו מבתי חולים הנחשבים ליוקרתיים ואליטיסטיים ובאזור מסוים, נתון שמונע את היכולת להסיק מהמודל על כלל האוכלוסייה. המחקר הישראלי הוא מבחינת חידוש, לאור העובדה שנעשה באופן רחב יותר ותוצאותיו נכונות לכלל האוכלוסייה הישראלית. תוצאות המחקר התקבלו לפרסום בכנס האמריקאי למחקר בנושאי ילדים, שיתקיים בעוד כחודשיים בבולטימור, ארה"ב.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום