אבחון הפרעת קשב וריכוז

(0)
לדרג

האם ילדכם סובל מהפרעת קשב וריכוז? השיבו על השאלון ותוכלו לקבל אינדיקציה אם כדאי לפנות לאבחון מקצועי

מאת: ד"ר אבי שפירא

בעולם מקובל היום להתייחס להפרעת קשב וריכוז כהפרעה שמשפיעה 24 שעות ביממה במשך 365 יום בשנה. כלומר, הפרעת קשב וריכוז משפיעה לא רק על התפקוד בבית ספר, אלא גם בשעות הפנאי, מחוץ למסגרת החינוכית. כדי לעזור לכם לעמוד על הפעילויות בזמן שעומד לרשות ילדכם מחוץ למסגרת בית הספר אנו מביאים לפניכם שאלון זה. מטרת השאלון היא לבדוק האם ילדכם 'מסתדר' או ממצה את הפוטנציאל גם בשעות הפנאי, לאחר המסגרת החינוכית.

אם הילד מטופל בטיפול תרופתי, התייחסו במילוי השאלון למצבו של הילד תחת טיפול תרופתי.

אבחון הפרעת קשב

השאלון אינו מחליף אבחון מקצועי ומטרתו היא לתת תמונה כללית על מגוון סימפטומים שיכולים להתקשר להפרעת קשב וריכוז. חשוב לציין שתסמינים רבים לא קשורים דווקא לבעיות לימודיות ולשעות בית הספר, אלא דווקא לשעות הפנאי ואחה"צ, שכן הפרעות קשב וריכוז מתבטאות בכל שעות היממה ולא רק בשעות בית הספר.

מכיוון שהפרעת הקשב מאובחנת על דרך השלילה, יתכן כי הילד יסבול מכל התסמינים, אולם הם לא יצביעו על הפרעת קשב וריכוז אלא על טראומות, חרדות, הפרעות שינה ועוד. אם רוב התשובות בשאלות היו "חלק מהזמן", מומלץ להגיע לאבחון, שכן יש לעשות בירור לגבי התסמינים ולבדוק האם קיימת בעיה אחרת, כגון: ליקויי למידה, חרדות, טראומה וכד'. תוצאות השאלון משתנות בהתאם לטיפול תרופתי קבוע וארוך טווח, והמטרה היא לבדוק את השיפור בתסמינים של הילד עם ובלי טיפול תרופתי.

ד"ר אבי שפירא הוא פסיכיאטר, מומחה לילדים ונוער, מנהל מרפאה להפרעת קשב וריכוז לילדים ומבוגרים בזיכרון יעקב ומשמש כיועץ מיוחד למסגרות החינוך המיוחד באזור חיפה והצפון.

פרסום השאלון - באדיבות חברת "יאנסן סילג", יצרנית קונצרטה, ובשיתוף פרופ' טלי שגיא וד"ר אחריס מנור.
בואו לדבר על זה בפורום פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה.

לאבחון בעיות קשב - לחצו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום