חוות דעת שנייה בפענוח בדיקות

(0)
לדרג

פענוח בדיקות הדמיה משמש לאבחון ויכול להציל חיים. האינטרנט הוא מדיום חשוב לחוות דעת שנייה שמונעת לא אחת טעויות חמורות באבחון

מאת: מערכת zap doctors

מרבית הרופאים נעזרים בבדיקות הדמיה כדי לאבחן בעיה כלשהי בעקבות תלונה של מטופל. בדיקות אלה כוללות רנטגן, אולטרה-סאונד, CT, MRI וממוגרפיה. הרדיולוג מעביר לרופא המטפל את ממצאי הבדיקה, ובהתאם לממצאים מתחיל הטיפול הנדרש. אולם, על פי מחקרים בתחום, בכ-30%-20% מהמקרים יש שגיאות בפענוח הבדיקות.

"זהו אחד התחומים שהכי חשוב לקבל בו חוות דעת שנייה, כי פעמים רבות זה מה שיקבע את האבחנה ואת הטיפול כולו", אומר עדי בן דור, סמנכ"ל פיתוח עסקי ATDS, חברה המספקת שירותי טלרדיולוגיה מתקדמים. "הרופא לא תמיד רואה הכול בבדיקה, ולעיתים האבחנה נקבעת על הגבול הדק ואינה חד משמעית".

פענוח נכון מציל חיים

ד"ר גבריאל פרייליך, רדיולוג אבחנתי, מוסיף כי עקב עומס רב על הרדיולוגים, נוצר מצב שבמקרים רבים התשובות לא מספיק מפורטות ולרדיולוג אין זמן להתייחס לממצאים נוספים של המטופל.

"החשש הכי גדול של המטופל צריך להיות דווקא כאשר אין ממצאים בבדיקה", אומר הנוירורדיולוג ד"ר חן הופמן. "כיוון שאלה הטעויות הכי שכיחות ובעלות פוטנציאל הנזק המשמעותי ביותר למרות שפענוח תקין מרגיע בדרך כלל".

הבדיקות הן פעמים רבות קריטיות ויכולות להציל חיים. "כיום ניתן בבדיקה המתבססת על טכנולוגיה מתקדמת לראות גידול במעי הגס, דבר הנפוץ מאוד באוכלוסייה בישראל", אומר ד"ר פרייליך. "אם הרדיולוג לא שם לב, הוא לא מפנה את הנבדק להמשך הדמיה וזה יכול לעלות למטופל בחייו".

כאמור, פענוח נכון של בדיקה יכול לעיתים להציל חיים ולהשפיע על בחירת הטיפול המתאים. כדי לקצר את הדרך ולהפוך את השירות לזמין ומהיר יותר, אתר דוקטורס משיק שירות חדש וייחודי, המאפשר לקבל חוות דעת שנייה של רדיולוג על בדיקות ההדמיה דרך האינטרנט. לדברי בן דור השירות מתאים לאנשים שמעוניינים לקבל פענוח של הבדיקות וגם לרופאים כמו נוירולוגים, אונקולוגים ואורתופדים שרוצים לקבל חיזוק על התשובות שניתנו להם.

ד"ר פריילייך, אשר נמנה עם צוות המומחים הבודקים את בדיקות ההדמיה באתר, מתאר את תהליך העבודה: "כאשר אני מקבל פנייה לחוות דעת נוספת, אני מקדיש לכך זמן רב ואוסף את כל הבדיקות שהמטופל עשה בעבר. עם הידע והניסיון שלי, אני יכול לחשוב כיצד צריך להתייחס לממצאים והאם צריך לשלוח את המטופל לבדיקה נוספת שתיתן תשובה מדויקת יותר".

חיסכון בזמן ובכסף

במסגרת השירות, הגולש יוכל לבחור מרשימת מומחים מיהו הרדיולוג שייתן חוות דעת שנייה על הבדיקות. כחלק מהשירות, הגולשים מעלים לאזור המאובטח באתר את תוצאות הבדיקות הרפואיות שלהם. תשובה מתקבלת תוך 48 שעות ועלות השירות היא 100 עד 400 ש"ח, לפי סוג הבדיקה. מדובר בחיסכון כספי משמעותי בהשוואה לפענוח פרטי. פרמטר חשוב נוסף הוא הזמן - ישנן בדיקות שזמן הפענוח שלהן במכון ההדמיה לוקח 10-5 ימים. בן דור מציין: "ישנם אנשים שמוכנים לשלם את הכסף ולקבל את תוצאות הבדיקה דרכנו תוך 48 שעות, ולחסוך את הימים הארוכים של הלחץ והחרדה לקראת קבלת תוצאות הבדיקה".

יש לציין כי לצד השירות של קבלת חוות דעת מרחוק, פועל פורום פתוח המנוהל על-ידי נוירורדיולוג, ד"ר חן הופמן. בפורום ניתן לשאול שאלות כלליות יותר, ולהבין, למשל, באילו מקרים כדאי לקבל חוות דעת שנייה.

לשירות חוות דעת שנייה - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום רדיולוגיה - בדיקות הדמיה: רנטגן, MRI, CT, אולטרה-סאונד וממוגרפיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום