4% מהמבוגרים - בעלי הפרעת קשב

(0)
לדרג

אנשים רבים המגיעים לטיפול פסיכיאטרי עקב דיכאון או חרדה, מגלים כי הם סובלים מבעיות של קשב וריכוז

מאת: מערכת zap doctors

הפרעת קשב וריכוז במבוגרים שכיחה בהרבה ממה שמקובל לחשוב. כ-4% מכלל המבוגרים מעל גיל 18 לוקים בהפרעה זו, כך ציינה ד"ר ורד טל, פסיכיאטרית בכירה, מנהלת המיון במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל, בהרצאתה במסגרת תוכנית השתלמות לעובדי המרכז.

לדברי ד"ר טל, ילדים רבים עם הפרעת קשב וריכוז אינם נרפאים ממנה וגוררים אותה לבגרותם. יש אנשים שבתור ילדים ההפרעה לא בלטה אך כשבגרו ונאלצו להתמודד עם מטלות קשות יותר של החיים, באה ההפרעה לידי ביטוי.

הפרעת קשב וריכוז משפיעה לרעה לא רק על היכולת הלימודית, אלא גם בתחומים רבים כמו: זוגיות, חיי משפחה, הצלחה בעבודה ועוד. ההפרעה פוגעת בביטוי הרגשי וביכולת להתמודד עם רגשות, ביכולת להיות מאורגן וביכולת לשמור על מוטיבציה; היא אף פוגעת בשינה ובערנות.

תחלואה נלווית להפרעת קשב

ד"ר טל הסבירה שבעזרת טיפול תרופתי ניתן לשפר חלקים מסויימים של הבעיה או לפחות להביאה למצב שניתן, על-ידי טיפולים נוספים כגון קאוצ'ינג וטיפול קוגניטיבי, לתקן את הכשלים בצורה יסודית יותר. לדברי ד"ר טל, "חלק מהאנשים עם הפרעת קשב וריכוז מגיעים לטיפול פסיכיאטרי בגלל תחלואה נלווית כמו דיכאון או חרדה, כאשר רק אז הם מגלים שהם לוקים בהפרעת קשב וריכוז. ישנה קבוצה נוספת שמאובחנת ופונה לטיפול רק אחרי שילדיהם מאובחנים כבעלי הפרעה זו ואז מתברר להם ממה סבלו במשך השנים".

כיום המודעות להפרעה הולכת וגוברת הן בקרב אנשי המקצוע והן בציבור, וד"ר טל הביעה את תקוותה שאנשים רבים יותר יזכו לטיפול בתופעה שמגבילה אותם ומכבידה על חייהם, מה שיפתח להם דרך חדשה.

בואו לדבר על זה בפורום קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום