הורדת רמת הסוכר בדם

(0)
לדרג

תוכנית של טיפול בסוכרת למאושפזים בביה"ח וולפסון הורידה את ממוצע רמת הסוכר בדם של החולים הסוכרתיים. עדכון צרכני

מאת: מערכת zap doctors

היחידה לסוכרת במרכז הרפואי "וולפסון" בניהולו של ד"ר חוליו ויינשטיין, מיישמת בהצלחה תוכנית חדשנית וייחודית של טיפול בסוכרת באישפוז (טס"א), לחשיפה מוקדמת של מחלת הסוכרת ובסיוע לחולים בהתמודדות עם המחלה. בעקבות הפעלת התוכנית, בשנה האחרונה הצליחו להוריד דרמטית את ממוצע רמת הסוכר בדם של חולי סוכרת שאושפזו בביה"ח מ-206 מיליגרם לדציליטר ל-184 מיליגרם לדציליטר, מבלי שיילקו באירועים של נפילת סוכר. נתונים אלה התקבלו מכ-150 אלף בדיקות סוכר שנערכו בביה"ח בשנה האחרונה מאז הופעלה התוכנית.

לדברי ד"ר ויינשטיין "חלק מהמאושפזים כלל לא היו מודעים למחלתם שהתגלתה לראשונה בעת אישפוזם, והם שוחררו מביה"ח עם הוראות טיפול מתאימות. חלק מהחולים ידעו על מחלתם אך חששו מהזרקת אינסולין לאיזון רמת הסוכר ובביה"ח למדו כיצד לעשות זאת, מה שהביא לשיפור בבריאותם".

במסגרת התוכנית עוקבים אחר רמות הסוכר במחלקות האישפוז של ביה"ח, באמצעות בדיקות בגלוקומטרים מוסדיים מדוייקים למדידת רמת הסוכר בדם, שנמצאים בכל מחלקה. הממצאים נשלחים למאגר הנתונים על כל חולה, ובכך מתקבלת תמונה אמינה ומדוייקת יותר על מצבו. חולה אשר התגלתה אצלו רמת סוכר גבוהה בדם לראשונה בחייו, נפגש טרם שחרורו מביה"ח עם אחות "נאמנת סוכר" כדי ליידע אותו על מחלתו ולהדריכו כיצד לטפל במחלה.

ד"ר זוהר לנדאו מהיחידה לסוכרת ב"וולפסון", שהציגה לאחרונה את התוכנית במספר כנסים בינלאומיים בארה"ב ובאירופה וזכתה להתעניינות רבה, אמרה כי ניתן לראות את האישפוז בביה"ח כחלון הזדמנויות, כדי לחשוף את החולים הסוכרתיים לחידושים האחרונים בתחום הטיפול בסוכרת.

ד"ר ויינשטיין דיווח כי המועצה הלאומית לסוכרת במשרד הבריאות, אימצה את התוכנית והמליצה לשר הבריאות להפיצה וליישמה בכל בתי החולים בארץ.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום