טיפים ליולדת: על מה חשוב להקפיד?

(0)
לדרג

מה מומלץ לאכול ולשתות בתקופת ההריון, ומאלו תרופות כדאי להימנע. דוקטורס מציג - טיפים להקלה על תקופת ההריון והלידה

מאת: מערכת zap doctors

בתקופת ההריון הגוף עובר שינויים רבים והאישה מתמודדת עם תחושות חדשות. ישנן נשים שסובלות במהלך ההריון מבחילות, צרבות ואף חולשה. יהודית ברגר, רוקחת ומבעלי חברת רפאל, מציעה פתרונות לאישה בהריון וליולדת, כדי לעבור את התקופה בקלות.

צילום: שאטרסטוק


להלן טיפים להריון, לידה והנקה קלים:

שלושה חודשים לפני ההריון ושלושה חודשים לאחר תחילת ההריון, טלי כדור של חומצה פולית 400 מ"ג, על מנת למנוע מומים בעובר.

בחודש הראשון, אם המחזור מאחר וגם אם את עדיין לא בטוחה במאה אחוז שאת בהריון, אל תיקחי שום תרופה ללא ייעוץ רפואי.

הרבי לאכול בהריון חלבונים המכילים חומצות אמינו שהן אבני היסוד הבונות את גופנו. כמו כן, אכלי כל יום עוף, ביצים או דגים. דגים מכילים אומגה 3 החיונית להתפתחות המוח והראייה בעוברים ולמניעת דיכאון אחרי לידה אצל האם. הרבי בסלטים, פירות ודגנים המכילים חלבונים, ויטמינים וסיבים. הסיבים חשובים למניעת עצירות.

אל תרבי במאכלים המכילים שומנים, כגון: בשר אדום, גבינה שמנה, מאכלים מטוגנים. אל תשתי אלכוהול והפסיקי לעשן לגמרי.

הרבי בפעילות גופנית - מומלץ לצעוד כל יום לפחות חצי שעה. הפעילות מחזקת את הגוף, מפעילה את שריר הלב ומגבירה את זרימת הדם. אל תתחילי בפעילות גופנית חדשה שאינך מכירה.

מהחודש השישי של ההריון ואילך כדאי להכין את הפטמות להנקה על ידי עיסוי עם משחת לנולין טהורה פעם ביום. הלנולין מגמיש את הפטמות ומונע סדקים אחרי הלידה.

מהחודש השישי ואילך אל תיטלי תרופות משככות כאבים אנטי דלקתיות, אלא רק אקמול, כיוון שתרופות אלו גורמות לפגמים התפתחותיים בעובר.

בחודש התשיעי כדאי לשתות תה מעלי פטל (התה אינו טעים, אפשר להמתיק אותו בממתיק) 6-8 כוסות ביום, או לחילופין ניתן להשתמש בטיפות של מיצוי פטל. צמח זה עוזר לקצר את השלב השני של הלידה שהוא השלב הכואב ביותר, בכ-1/3 מהזמן, גורם לצירים חזקים יותר לזמן קצר יותר.

כדי להימנע מחתכים וסדקים באזור הפרינאום (האזור שבין פי הטבעת והנרתיק). מומלץ בחודש התשיעי לעסות את המקום עם שמן שקדים פעמיים ביום. פעולה זו גם מגבירה את מודעות האישה להיכרות עם האזור, דבר שחשוב מאוד במהלך הלידה, בה את נדרשת על ידי המיילדת ללחוץ.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום