הטיפ השבועי: בטיחות בפורים

(0)
לדרג

פורים הוא חג מהנה אך גם עלול להיות מסוכן. שמירה על כללי בטיחות תסייע למנוע פגיעות מיותרות בילדים

מאת: ד"ר הדר ירדני

אחד החגים השמחים ביותר שיש לנו במשך השנה הוא חג הפורים. יש בו הכול - תחפושות, רעשנים, צבעים, שמחה וטעמים. אולם כמו שאומרת הפרסומת: "גם יום חלום יכול להסתיים באסון". כל שנה מגיעים למרפאות וחדרי המיון ילדים הנפגעים משימוש במוצרים אסורים ומסוכנים ו/או תחפושות מתלקחות. מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי בפורים נרשמת עלייה של פי 3.5 במספר פניות ילדים למיון עקב כוויות.

^^להלן המלצות לחג פורים מהנה ובטוח:^^

צעצועי פורים - הימנעו מרכישה ושימוש בחזיזים, זיקוקים, נפצים, קפצונים, פיקות ושאר חומרי נפץ מאולתרים. אביזרים אלו אינם בטוחים ועלולים להתפוצץ בכיס או בכף היד. כתוצאה מכך נרשמים כל שנה מקרי כוויות בדרגות קשות (2 ו-3) בעיקר בידיים, בפנים, בצוואר ובירכיים. בנוסף, אין להשתמש באקדחים או כלי נשק הדומים לכלי נשק אמיתי. כשרוכשים סכין יש לראות כי הוא גמיש ולא חד. יש לוודא שעל מיכל תרסיס השלג מופיע אישור של מכון התקנים. מומלץ לקנות אביזרים אלו רק בחנויות ולא מרוכלים או דוכנים ברחוב. יש לחפש על כל צעצוע שקונים את הוראות האזהרה בעברית, את שם היבואן, היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלת גיל.

תחפושות - חלק מהתחפושות נתפרות מבדים דליקים, מכילות חלקים דליקים (כמו צמר גפן), ארוכות ונפוחות. כאשר רוכשים תחפושת יש לבדוק כי היא מסומנת כחוק ובעלת אישור של מכון התקנים. כמו בצעצועים גם כאן יש לחפש הוראות בעברית הכוללות שם יצרן וכ"ו. העדיפו תחפושת קצרה וצמודה. כשמכינים תחפושת בבית הימנעו מחומרים דליקים. בהכנת או רכישת מסכה או תחפושת יש לשים לב שאין שרוכים ארוכים או חוטים העלולים להיכרך סביב צוואר הילד. צריך לוודא שהמסכה מאפשרת ראייה ונשימה. ככלל עדיף לא להשתמש במסכה מתחת לגיל 8 שנים.

משלוח מנות: אין דבר נעים יותר מקבלת או הבאת משלוח מנות לחבר. אולם יש להתאים את משלוח המנות לגיל הילד. כשמדובר בילדי גן צעירים מגיל חמש, אין לשים במשלוח המנות פיצוחים (אגוזים, שקדים וכ"ו), מסטיקים עגולים, סוכריות מציצה וכדומה.

ד"ר הדר ירדני היא רופאה מחוזית של מחוז צפון בקופת חולים לאומית.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום