זינוק בפינוי לבתי"ח עקב שכרות

(0)
לדרג

מד"א מפרסם נתונים מדאיגים המעידים על עלייה חדה של 73% בפינוי אנשים לבתי"ח על רקע שתיית אלכוהול בשנים 2006-2008

מאת: מערכת zap doctors

מצווה גדולה לשתות "עד דלא ידע" בחג הפורום, אולם דומה כי ההרגל המוגזם לצרוך אלכוהול מביא אנשים רבים למצב של "חוסר הכרה", לא רק בחג הפורים, אלא גם במהלך סופי שבוע, חגים, ומועדים נוספים. מנתוני מד"א עולה כי לאורך שלוש השנים האחרונות חלה עלייה חדה של 73% במספר האנשים שהפריזו בשתיית אלכוהול ונזקקו לפינוי דחוף לבתי החולים.

במד"א מציינים כי בשנת 2006 פונו לבתי החולים 6,016 בני אדם שצרכו אלכוהול עד כדי איבוד הכרה. בשנת 2007 עלה המספר ל-7,020 בני אדם ובשנת 2008 פונו 10,407 בני אדם. עוד עולה מהנתונים כי צריכת האלכוהול גבוהה במיוחד בקרב צעירים בני 18-24.

במד"א מדגישים כי על רקע העלייה בצריכת האלכוהול, ישנם מקרים של אלימות קשה המבוצעת תחת השפעת הטיפה המרה וכן תאונות דרכים שבהם מעורבים נהגים שתויים.

נתן קודינסקי, מנהל מחלקת ההדרכה במד"א, ציין את הסיכונים הפיזיולוגיים הכרוכים בשתייה מופרזת של אלכוהול: "זה מתבטא תחילה בהשתטות, בלבול, אובדן זכרון, פגיעה בקואורדינציה ועייפות. במקרים של צריכת אלכוהול מוגזמת, עלול המשתכר להיכנס לתרדמת, עד לדום נשימה ומוות".

במצבי חירום ממליץ קודינסקי "להרחיק את הנפגע ממקום מסוכן, כגון: כביש, מרפסת, מכונות חשמליות, כלי רכב וכו'. אם הנפגע מחוסר הכרה ואינו נושם, יש להתחיל מיד בפעולות החייאה ולקרוא למד"א. אם הנפגע מקיא, יש להטות אותו על צידו. אין לתת לנפגע לשתות קפה, או כל נוזל אחר, מכיוון שבשל אובדן הרפלקסים, הוא עלול לשאוף כל נוזל אל ריאותיו ולהיחנק".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום