ילדה בלעה חלק מרעשן וניצלה

(0)
לדרג

נס פורים: אילה בת ה-3 בלעה גלגל של רעשן בקוטר 2 ס"מ. היא הובהלה לביה"ח, שם הוצא החלק המסוכן בהצלחה מהוושט

מאת: מערכת zap doctors

הסכנות ממשחקי פורים כבר החלו: השבוע הובהלה לחדר מיון ילדים בבית החולים 'קפלן' אילה לוי בת ה-3, תושבת האיזור, לאחר שבלעה גלגל של רעשן שחילקו בגן הילדים. צוות הגסטרו בביה"ח, בראשותה של ד"ר מיכל קורי, ביצע תהליך גסטרוסקופיה בהרדמה מלאה ושלף את הגלגל בהצלחה. בכך נמנע נזק לושט המצריך ניתוח מורכב.

ד"ר מיכל קורי, מומחית לגסטרו ילדים בבית החולים 'קפלן', מסרה כי הילדה הגיעה באמבולנס לחדר המיון לאחר אירוע של חנק בגן. "היא הגיעה עם תלונה על כאב בצוואר ובגרון והקאות. ביצענו מספר צילומי הדמיה ובדיקות שהראו כי הגלגל תקוע בתוך הושט וחוסם כניסת מזון. לאחר מכן נשלף הגלגל בהצלחה בהרדמה כללית בתהליך של גסטרוסקופיה, שהינו מכשיר פיבר אופטי שמוחדר דרך הפה למערכת העיכול ועמו תפסן שנועד לשלוף את הגלגל באופן בטוח", אמרה ד"ר קורי.

חגים: מועד לחגיגה אך גם לסכנה

אביה של אילה, שמעיה, סיפר כי לקראת פורים חילקו בגן רעשנים לילדים. "הגננות הבחינו במהירות כי אילה לועסת משהו ובולעת אותו והן רצו אליה וטיפלו בה ביעילות, ומיד הזמינו אמבולנס והזעיקו את אשתי. כשהגענו לחדר המיון בבית החולים 'קפלן', הצוות הרפואי עשה עבודה מדהימה והציל את הילדה". שמעיה סיפר כי שעה לאחר שעברה את הברונכוסקופיה חזרה אילה לדבר, ללכת, לאכול ולרוץ.

שמעיה ביקש לפנות במסר חשוב להורים לשים לב לגבי כל חפץ כזה או אחר שנמצאים בקרבתם, בפרט לקראת חג הפורים, כי לעיתים בלי שימת לב הם עלולים לבלוע אותו. "בהזדמנות זו, ברצוני להודות בחום לד"ר מיכל קורי והצוות הרפואי שליוו אותנו לאורך הטיפול, הסבירו את התהליך ונתנו לנו הרגשה בטוחה שהילדה שלנו בידיים טובות. זהו נס מהשם שהגלגל לא שרט את הושט והילדה יצאה ללא שום פגע וללא סיבוכים".

ד"ר קורי ציינה כי המבוגרים חייבים לשים לב שרק אוכל נכנס לפה של הפעוט. "חלקים מצעצועים שניתנים לפירוק ומטבעות הם החפצים שילדים ופעוטות בולעים הכי הרבה. לכן יש לנקוט במשנה זהירות, ככל שניתן", סיכמה ד"ר קורי.

תמונת השער באדיבות בית החולים קפלן.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום