לקראת פורים: חג שמח ובטוח

(0)
לדרג

תחפושות לא בטיחותיות ודליקות ומשחקים מסוכנים כמו פיקות ונפצים עלולים לגרום לנזקים לילדים. כיצד נעבור את החג בשלום?

מאת: ד"ר שוקרי קסיס

תחפושות ומשחקים שאינם עומדים בתקן מכון התקנים, עלולים לגרום לנזקים חמורים. מדי שנה מגיעים בפורים לבית החולים ילדים הסובלים מפציעות וכוויות בדרגות שונות. הילדים מגיעים כתוצאה משימוש ומגע עם חומרים מסוכנים מהם עשויות תחפושות לא בטיחותיות ודליקות ומשחקים שחלקם מסוכנים כמו פיקות ונפצים. הפגיעות השכיחות הן כוויות ידיים בדרגות שונות, הנגרמות כתוצאה מפגיעת נפצים. לעיתים, נדרש רק חיכוך מזערי בכדי להדליק את הנפצים ולגרום לנזק. בנוסף לנפצים יש להיזהר מתחפושות העשויות מחומרים דליקים כגון צמר גפן או קרטון.

^^להלן מגוון עצות כיצד לעבור את חג פורים בבטחה:^^

יש להימנע משימוש בפיקות קפצונים, נפצים וחומרים דליקים אחרים. הגיצים או אבק השריפה עלולים לגרום להתלקחות התחפושת ולכוויות קשות.

אין לשמור פיקות וקפצונים בכיס מחשש להתפוצצות.

אין לירות קפצונים, פיקות וכד' בקרבת האוזניים והעיניים. הרעש עלול לקרוע את עור התוף ולגרום לנזק בלתי הפיך לשמיעה, והגיצים הנפלטים עלולים לפגוע בראייה באורח קשה.

ברכישת תחפושות יש לוודא שהן בעלות אישור תקן 562 ושהן עברו את בדיקות מכון התקנים ועשויות מחומרים חסיני אש: ללא צמר גפן, נוצות ונייר וללא שרוכים וחוטים העלולים להיכרך סביב הצוואר.

לגבי פיאות, מומלץ שיהיו קצרות ויש להתרחק מאש בעת חבישתן.

השימוש במסכות אינו מומלץ לילדים עד גיל שמונה. מומלץ להשתמש במסכות בעלות פתחי אוורור למניעת חנק. מסכות העשויות מחומרים אטומים כגון שקיות פלסטיק עלולות לגרום לחנק ולעילפון ויש להעדיף מסיכות בעלות פתחי אוורור. כמו-כן, יש להימנע משימוש במסכות בעת משחק במתקני שעשועים או הליכה בכביש. בנוסף רצוי לוודא כי הילד מסוגל לראות דרך פתחי העיניים; הסתרת שדה הראייה עלולה להיות קטלנית ולהסתיים בתאונה קשה.

כדאי להשתמש באיפור פנים שאינו מכיל חומרים רעילים, צבעי איפור שאינם סותמים נקבוביות ומאפשרים לעור לנשום ומאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות. יש לציין כי בקבוקי ספריי וקצף מכילים חומרים כימיים העלולים לחדור לעיניים ולגרום לפגיעה.

ד"ר שוקרי קסיס הוא מנהל מחלקת הפלסטיקה במרכז הרפואי זיו.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום