מחקר: זכרים גורמים לבעיות בהריון

(0)
לדרג

מחקר ישראלי רחב היקף: בלידת עובר ממין זכר ישנם סיכונים רבים יותר, בהשוואה ללידת עובר ממין נקבה

מאת: מערכת zap doctors

בנים עושים יותר צרות כבר בלידה? מסתבר שכן. במחקר רחב היקף שכלל למעלה מ-60 אלף נשים שילדו בביה"ח לנשים בבילינסון בשנים 1996-2006, נבדק כיצד משפיע מין העובר על תוצאות ההריון. הממצאים המפתיעים הראו שנוכחות עובר ממין זכר מעלה את הסיכון ללידה מוקדמת בכ-70%, את הסיכון לניתוח קיסרי בכ-10%, ואת הסיכון ללידת ואקום בכ-50% ביחס לאישה עם עובר ממין נקבה. בנוסף, נמצא כי לעובר זכר יש סיכוי גבוה יותר להיות גדול ביחס לגיל ההריון. לעומת זאת, המחקר הראה שלעובר ממין נקבה יש סיכוי גבוה יותר להיות במצב עכוז ולהיות קטן ביחס לגיל ההריון. במחקר לא נבדקו הסיבות להבדלים, אך החוקרים משערים כי ישנה השפעה לשוני במרכיבים ההורמונאליים של שני המינים.

לדברי ד"ר ניר מלמד וד"ר יריב יוגב, רופאים בכירים בביה"ח לנשים, שערכו ביחד עם פרופ' גלזרמן את המחקר: "בספרות הרפואית יש מעט מאוד עבודות שבדקו את נושא השפעת מין העובר על תוצאות ההריון. המחקר הנוכחי יוכל לסייע בהבנת המנגנונים הקשורים למצבים כגון לידה מוקדמת והגורמים המשפיעים על גדילת העובר ברחם". פרופ' מרק גלזרמן, מנהל ביה"ח לנשים בבילינסון, אמר כי "ממצאי מחקר זה בו נבדקו הבדלים בין גברים ונשים בשלבים המוקדמים של היווצרות האדם, מצביעים על חשיבות ההתייחסות של עולם הרפואה לשוני בין המינים".

המחקר יוצג ב"כנס היסוד של החברה הישראלית לרפואה מגדרית" שיתקיים השבוע בבילינסון. בכנס יוצגו תוצאות מחקרים ישראלים ברפואה מגדרית בתחומים שונים כגון קרדיולוגיה, גסטרואנטרולוגיה, רפואה פנימית, אורתופדיה, גינקולוגיה ועוד.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום