ריטלין ללא סיבה

(0)
לדרג

ד"ר שי פינטוב בכנס באר שבע לשלום הילד: "יש כיום שימוש יתר בריטלין ואין אבחון נכון בחלק מהמקרים"

מאת: מערכת zap doctors

"נוכח מגמת השילוב של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל, מערכת החינוך אינה מסוגלת להתמודד עם תלמידים אלו, ולעיתים קורה שמורה שמחזיקה ריטלין עבור תלמיד אחד, ידה קלה על ההדק להציע כדור כזה גם לתלמיד אחר". כך אמר ד"ר שי פינטוב, מומחה לרפואת ילדים מהמסלול האקדמי של המכללה למינהל, בכנס מיוחד לשלום הילד שנערך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

לדברי ד"ר פינטוב, יש כיום שימוש יתר בריטלין ואין אבחון נכון בחלק מהמקרים. "אין זה אומר שהשימוש בריטלין מיותר, אלא שניתן להפחית את השימוש בו. זוהי אוטופיה לחשוב שיש כיום אבחון נכון. יש להסתכל על הבעיה בגישה כוללנית יותר, כאשר צריך לגייס מערכות רבות נוספות - חינוכיות, חברתיות וגישות של טיפול אלטרנטיבי".

פרופ' בועז פורטר, מנהל ארצי לתחום רפואת ילדים במכבי שירותי בריאות, אמר בדיון כי מדובר בבעיה חברתית שעברה לטריטוריה של הרופאים. "יש להיזהר שלא לתייג ילדים אלה ולערוך אבחון יתר. צריך לראות בנושא זה תופעה ולא מחלה. יחד עם זאת, המחקרים מראים שטיפול תרופתי הוא היעיל ביותר לתחום זה ויש גם לזכור שריטלין היא תרופה אפקטיבית המסייעת בצורה משמעותית ולעיתים קרובות מצילה את שלומם ורווחתם של ילדים רבים, תוך הבטחת עתידם החינוכי. צריך לזכור כי לכל תרופה יש תופעות לוואי, אבל יש לשים את הדברים בפרופורציה. בעולם מתים יותר אנשים מתופעות לוואי של אקמול מאשר מתופעות לוואי של ריטלין".

בואו לדבר על זה בפורום קשב, ריכוז ויכולות למידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום