מכשיר החייאה אוטומטי

(0)
לדרג

אחוזי ההישרדות של הלוקים בדום לב נמוכים מאוד. מכשיר החייאה חדש וקומפקטי עשוי להציל חיים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

8,000 איש נפטרים מדי שנה בישראל מדום לב. חייהם של לפחות 10% יכלו להינצל. מעכשיו כל אחד יכול לבצע החייאה ולהציל חיים באמצעות מכשיר החייאה אוטומטי קומפקטי ונישא (דפיברילטור) HeartStart OnSite. המכשיר המושק בימים אלה בישראל על-ידי חברת פיליפס, מאפשר לכל אדם כמעט לטפל בגורם השכיח ביותר לדום לב פתאומי.

השימוש במכשיר מתבצע באמצעות שוק חשמלי מהיר ויעיל בכל מקום בו האירוע מתרחש. השימוש במכשירי ההחייאה הינו פשוט - משיכה בידית ירוקה מפעיל את המכונה ואת ההוראות הקוליות בעברית. הוראות אלו מותאמות לקצב פעולת המשתמש ומנחות אותו לאורך כל התהליך - מהנחת המדבקות על החולה ועד לביצוע השוק החשמלי. לאחר השימוש ניתן להוציא מהזיכרון הפנימי של המכונה סיכום טיפול אשר מתאר באופן מילולי את האירועים מאז השימוש הקליני האחרון במכונה. מכשיר ההחייאה מגיע עם תכנים של תרגול שאפשר להשתמש בהם ברכישת מחסנית מדבקות תרגול.

כל דקה קריטית

דום לב מתרחש באופן פתאומי וללא התראה, כיוון שאנשים הלוקים בו לא מראים סימנים מקדימים. אחוזי ההישרדות מדום לב נמוכים וקרובים ל-5% וזאת בעיקר מכיוון שאין באפשרות צוות רפואת החירום להגיע אל החולים בזמן. שוק חשמלי באמצעות מכונת החייאה הוא הדרך היעילה ביותר להשיב את קצב פעימות הלב לקצב נורמלי. הסיכוי הטוב ביותר לחולה לשרוד הוא על ידי קבלת שוק חשמלי בתוך 5 דקות מרגע ההתמוטטות. הסיכויים להחייאה מוצלחת יורדים בכ-10% עם כל דקה שעוברת.

ביולי 2008 אושר בכנסת חוק הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים. על פי החוק יחוייבו מקומות ציבוריים הומי אדם להציב מכשירי החייאה אוטומטיים המסוגלים לאבחן הפרעה בקצב הלב ולטפל בחולה באמצעות מכת חשמל.

מכשיר ההחייאה הנייד מנחה את המשתמש בכל צעד בתהליך ההחייאה תוך שימוש בהוראות ברורות ורגועות. המכשיר מבצע בדיקות עצמיות המבטיחות מוכנות בכל עת: בדיקה הבודקת את הרכיבים האלקטרוניים, את תתי המערכות ואת הסוללה, ובדיקה המאמתת כי מחסנית המדבקות נמצאת במצב תקין.

המכשיר ישווק בישראל באמצעות חברת מדטכניקה ומכשירי ההחייאה ייפרסו בשבועיים הקרובים בכל רשתות הולמס פלייס בישראל.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום