הסרת שיער בטכנולוגיות חדישות

(0)
לדרג

רבים חולמים על גוף חלק. בעשורים האחרונים התפתחו כמה שיטות להסרת שיער באמצעות אור שמותאמות לגווני עור ושיער שונים

מאת: ד"ר להבית אקרמן

הסרת שיער מהפנים או מהגוף מלווה אותנו כבר משחר ההיסטוריה. כמעט בכל התרבויות בוצעה הסרת שיער, בין אם משיקולים דתיים, חברתיים, אופנתיים או אף כסימן לענישה. בעבר היו אלו בעיקר הנשים שנהגו למרוט את שיער גופן המיותר באמצעות שיטות כגון גילוח או שעווה. אולם ברבות הזמן, עם התקדמות הטכנולוגיה, הפך התחום גם לנחלתו של המין הגברי, שגילה עניין ופיתח רצון למראה החלק.

הביקוש ההולך וגובר להסרת שיער בקרב נשים וגברים הוביל לפריחתן של שיטות מגוונות ורבות. בעשורים האחרונים התפתחו שיטות וטכנולוגיות שונות העושות שימוש בקרני אור להסרת שיער.

הסרת שיער בלייזר

הסרת השיער בלייזר מתבצעת באמצעות טכנולוגית קרן אור ממוקדת החודרת דרך העור עד לשורש השערה. קרן האור נקלטת בפיגמנט, חלבון המצוי בשורש השערה, מחממת אותו ותוך זמן קצר מפרקת והורסת אותו, מה שגורם להרס זקיק השערה ולכך שמאותו הזקיק לא תצמח שערה בשנית.

^^למי מתאים הטיפול בלייזר?^^

הסרת שיער בלייזר, קרן אור באורך גל אחד, אינה מתאימה לכל אחת ואחד. ישנה חשיבות רבה לאבחון מקצועי ואמין. כדי שאור הלייזר יחמם את השיער המיועד להסרה מבלי לגרום לכוויה בעור שסביבו, חשוב שהשיער יהיה כהה (כך יספוג את מרבית האור), בעוד שהעור שסביבו יהיה בהיר (ולא יספוג את האור, או יספוג רק מעט ממנו). זוהי בדיוק הסיבה לכך שהתוצאות הטובות ביותר מושגות אצל אנשים בעלי עור בהיר ושיער כהה. אצל אנשים בעלי שיער בהיר (לבן, בלונדיני או ג'ינג'י) אין אפשרות מעשית להסרת השיער בלייזר, משום שהשיער הבהיר אינו סופג את מרבית האנרגיה של הלייזר ועל כן לא ניתן להשיג פגיעה ממשית בזקיקי השיער. גורם חשוב נוסף להצלחת הטיפול הוא עובי השיער. משך הזמן הדרוש להשגת התוצאות בטיפול בלייזר משתנה מאדם לאדם ותלוי בגורמים שונים כגון צבע העור וצבע השיער. בכל מקרה, בהסרת השיער בלייזר חשוב להשתמש בטכנולוגיית קרן לייזר עדכנית שנבחרה בקפידה.

^^למי מותר לטפל במכשירי לייזר ומהם הסיכונים בטיפול?^^

בישראל מאושר השימוש במכשירי לייזר אך ורק לרופאים או לאחיות העובדות בפיקוח רופא. בנסיבות אלה, כאשר הטיפול מבוצע על ידי מטפל מיומן, הטיפול בלייזר אינו מזיק לבריאות ואין בו כל סיכון.

^^מדוע עונת החורף אידיאלית לטיפול הסרת שיער בלייזר?^^

שיטת הסרת שיער בלייזר מבוססת על קליטת אנרגיית הלייזר בפיגמנט (הצבע הכהה) בעור ובשיער. בעונת הקיץ, כאשר העור שזוף, קרן הלייזר לא מבדילה בין השיער לעור האנרגיה נקלטת גם בעור, מה שגורם לחימומו ובהמשך אף להופעת כוויה.

הסרת שיער בקרני אינפרא אדום

מכונת אינפרא אדום (IPL, מכשיר פעימות אור) עובדת בשיטה דומה למכשיר הלייזר, רק שבשיטה זו משתמשים בקרן אור בעלת אורך גל משתנה, בניגוד למכשיר הלייזר שבו אורך גל אחד.

^^למי מתאים הטיפול באינפרא אדום?^^

שיטת האינפרא אדום מתאימה לבעלי עור כהה משום שהיא משדרת הבזק אור בתדרים ואורכים נמוכים וחלשים יותר. קרן האינפרה אדום אינה ממוקדת ולעיתים נדרשים הרבה טיפולים עד לקבלת תוצאות משביעות רצון. בחירת אורך הגל בטיפול נעשית על ידי המטפל ולכן חשוב לבחור איש מקצוע מיומן לביצוע הטיפול.

הסרת שיער בטכנולוגית SHR

טכנולוגיית ה-SHR מתבססת על מקור אור רב עוצמה (ATF) ורחב פס, הפולט הבזקי אור קצרים ומהירים ברצף. בטכנולוגיה זו מבצעים חימום הדרגתי וממושך של מוקדי צמיחת השערה הגורמים לשיבוש בצמיחתה.

^^למי מתאים הטיפול בטכנולוגית SHR?^^

טכנולוגית ה-SHR היא טכנולוגיה מתקדמת ויעילה גם עבור בעלי שיער בהיר. השיטה עובדת על אנרגיות נמוכות יותר ואינה מגיעה לחימום רב מדי של העור, ולכן אחד מיתרונותיה הבולטים הוא הפחתת הסיכון לכוויות. בנוסף, החימום ההדרגתי הייחודי לשיטה זו, גורם לכך שהטיפול באמצעותה נעשה ללא כאב ואף ללא כל צורך במשחות אלחוש, זאת בשונה מן השיטות האחרות. בשיטה זו קיים סיכון מופחת לפגיעה בעור המטופל. לאחר הטיפול בשיטת ה-SHR קיימת גם פחות הגבלה בחשיפה לשמש. מספר הטיפולים הממוצע בטכנולוגיה זו עד לקבלת תוצאות משביעות רצון הוא 10-6 במרווחים של 8-3 שבועות.

ד"ר להבית אקרמן היא מומחית לרפואת עור, אחראית תחום הסרות שיער ברשת מרפאות "כללית אסתטיקה".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום