חשיפה לשמש חורפית

(0)
לדרג

אל תתנו למזג האוויר להטעות אתכם - קרני השמש מסוכנות גם בחורף. דוקטורס מציג: המדריך לחשיפה חכמה לשמש

מאת: מערכת zap doctors

החזאים מבטיחים שמחר סוף-סוף מגיע החורף. אז לכל מי שסבור שבחורף השמש אינה מסוכנת ולכן לא צריך לנקוט באמצעי זהירות - מדובר בטעות חמורה. ישראל היא מדינה שטופת שמש, גם בחורף, והקרינה בה חזקה. השמש, אשר מהווה את מקור האור והחום, כוללת גם קרני UVA ו-UVB, אשר חשיפה להן עלולה להוביל לסרטן עור, קמטים והזדקנות מוקדמת של העור, כוויות ועוד.

חשיפה חכמה לשמש בימי החורף חשובה במיוחד באזורים גבוהים, כגון בהרים, וכאשר נחשפים לשמש לאורך זמן. אנשים אשר נמצאים בקבוצת הסיכון להיפגע מחשיפה לשמש הם: בהירי עור, בעלי שיער בהיר, בעלי נמשים ואנשים שעורם נצרב בקלות או שאינו משתזף כלל. בנוסף, אנשים בעלי מספר רב של שומות, תינוקות, ילדים קשישים ועוד. גם לאנשים שנולדו כהי עור אין ביטוח מפני סרטן העור.

חשיפה לקרני שמש עלולה לגרום לנזקים שונים. החל מנזקים מידיים כמו נמשים וכוויות שמש, וכלה בנזקים בריאותיים מצטברים, כגון ריבוי קמטים והזדקנות מוקדמת של העור, ריבוי כתמים על העור ונגעים קדם סרטניים וסרטן העור. יש לציין כי ב-30 השנים האחרונות עלתה שכיחות המלנומה - סרטן עור ממאיר - לפחות פי 5. מדי שנה מאובחנים בישראל כ-800 מקרים חדשים של חולי מלנומה, ובנוסף יותר מ-10,000 חולים חדשים בסרטני עור שאינם מלנומה.

^^האגודה למלחמה בסרטן ממליצה על חשיפה חכמה לשמש החורפית:^^

הימנעו ככל האפשר מחשיפה לשמש, במיוחד בימים החמים והבהירים ובשעות היום.

השתדלו להיות בצל ותפסו הגנה פיזית מהשמש. לבשו בגדים ארוכים, רצוי מבדים באריגה צפופה כגון כותנה.

קרם הגנה - מומלץ למרוח את אזורי הגוף החשופים לשמש (פנים, אוזניים, צוואר וכו') כחצי שעה לפני חשיפה לשמש, בקרם הגנה עם מקדם הגנה 15 או יותר. את מקדם ההגנה יש למרוח מדי יום, גם אם נחשפים לשמש רק מספר דקות.

כובע (אם אין צורך במטריה) - מומלץ לחבוש כובע רחב שוליים שיגן על הפנים, העיניים, הצוואר והעורף מפני קרני השמש.

משקפיים - הרכיבו משקפי שמש תקניים המסננים את מעבר הקרניים העל סגולות המזיקות.

לחובבי הסקי - מי שמתכוון להנות מסקי בסוף השבוע, חשוב שידע כי הקרינה שמחזיר השלג הלבן חזקה מאוד, ועוצמת השמש באתרי סקי בחודש דצמבר וינואר שווה לעוצמתה ביום קיץ בחוף הים. לכן, יש להימנע מחשיפת הגוף לשמש, למרוח מסנן קרינה עם מקדם הגנה 30 spf לפחות, מסנן קרינה לשפתיים ולהרכיב משקפי שמש.

האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את הציבור לפנות לטלמידע, שירות המידע הטלפוני המאויש 24 שעות ביממה למענה על שאלות ולקבלת חומר הסברה ללא תשלום בנושא מחלות הסרטן ודרכי מניעתן 1800-599-995 או להיכנס לאתר האינטרנט.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום