עלייה במספר חולי איידס

(0)
לדרג

מספר נשאי נגיף ה-HIV, המטופלים באיכילוב, עלה בארבע שנים האחרונות ביותר מ-50%. ד"ר טורנר: "אין מקום לשאננות המאפיינת את הציבור"

מאת: מערכת zap doctors

נתונים חדשים על מחלת האיידס מעוררים דאגה: מחקר שבוצע בארה"ב ובדק 3,130 אנשים, עם אבחנתם כנשאי HIV, מצא ש-10% נושאים לפחות מוטציה אחת הגורמת לעמידות לתרופה. כמו-כן, לכ-2% הייתה עמידות לכל התרופות הסטנדרטיות הקיימות בשוק. עבודות אחרות מאירופה הדגימו עמידות ב-20% מהנשאים שטרם טופלו בתרופות. מרכז האיידס שבמרכז הרפואי תל-אביב מדווח על עמידות של 10% אצל נשאים שעדיין לא החלו טיפול.

עלייה במספר הנדבקים

ממצאים אלו מדאיגים גם בישראל, במיוחד על רקע העלייה העקבית במספר הנדבקים. מנתונים שנאספו על ידי מרכז האיידס שבמרכז הרפואי תל-אביב לקראת יום האיידס העולמי 2008, עולה כי מספר נשאי נגיף ה-HIV המטופלים במרכז עלה בארבע שנים האחרונות ביותר מ-50%. בשנת 2004 טופלו במרכז 350 נשאים, ובשנת 2008 מטופלים במרכז 750 מטופלים.

על פי הנתונים נמצא כי מדי חודש מתגלים כ- 8 נשאים, הווה אומר 2-3 מקרים חדשים של נשאי איידס מתגלים מדי שבוע רק במרכז האיידס שבמרכז הרפואי תל אביב. בשנה האחרונה בוצעו במרכז כ-80 אלף בדיקות איידס, מתוכן כ-100 נבדקים נמצאו נושאים את הנגיף. ההערכה היא כי בשני מרכזי האיידס הגדולים באזור תל אביב (המרכז הרפואי תל אביב והמרכז הרפואי שיבא, תל השומר) מטופלים כיום יותר מ-1,000 נשאים.

מהנתונים שנאספו עולה כי 74% מתוך הנשאים הם גברים, כשקבוצת הגיל השכיחה ביותר היא גילאי 30-39 (40%) ואחריה 20-29 (כמעט 20%). כ-40% מהמטופלים נדבקו ביחסי מין הומוסקסואליים, 30% מהנשאים הינם משתמשי סמים בהזרקה, 9% הם עובדים זרים וכל היתר נדבקו בעקבות מגע מיני מזדמן ולא מוגן.

שחיקה ביעילות התרופות

"אין מקום לשאננות המאפיינת את הציבור היום, כ-20% מהנשאים החדשים של נגיף ה-HIV נדבקים מנגיף עמיד לתרופות", כך אומר ד"ר דן טורנר, מנהל מרכז האיידס שבמרכז הרפואי תל- אביב. "השחיקה ביעילות התרופות צריכה לאותת לכולנו שהמחלה הייתה ועודנה בלתי הפיכה".

לדברי ד"ר טורנר, "אחת הסיבות לשאננות היא הידיעה שיש טיפול ("קוקטייל") שבעצם הפך את האיידס למחלה כרונית שניתן לטפל בה בדומה למחלות כרוניות אחרות כמו סוכרת. למרות שהתרופות גורמות לפחות תופעות לוואי מאשר בעבר, אנו עדיין עדים לתופעות לוואי בטווח הרחוק שחלק מהן עדיין לא מוכרות".

צוות מרכז האיידס יקיים בדיקות חינם ביום האיידס העולמי - 1/12/08 (ב'), בין השעות 09:00-12:00 בלובי הכניסה של המרכז הרפואי תל-אביב. בנוסף, הצוות ייצא ב-04.12.08 (ה') בשעה 21:00 למסעדת "ביתא פיצה" שבמתחם הבילויים לילנבלום-הרצל, על מנת לבצע בדיקות איידס לצעירי תל-אביב, לחלק חומרי הסברה ולהפגין נוכחות במטרה להעלות את מודעות בקרב הצעירים לקיומה והשלכותיה של המחלה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום מחלות המועברות במגע מיני
פורום מחלות זיהומיות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום