חבל טבור ארוך במיוחד

(5)
לדרג

מקרה נדיר ומלחיץ בלידה הסתיים בהצלחה: חבל הטבור היה כרוך סביב צוואר התינוק חמש פעמים. לתינוק וגם לאם - שלום

מאת: מערכת zap doctors

מקרה נדיר אירע בביה"ח לנשים בבילינסון: אישה בת 29 הגיעה לביה"ח בשבוע ה-33 להריונה בשל שינויים בדופק העובר ברחמה. בביה"ח הוחלט לאשפז את האישה ביחידה לרפואת אם ועובר על מנת לאפשר השגחה צמודה, זאת לאור האטה בדופק העובר ואף חוסר תנועה שלו. בדיקת אולטרה-סאונד גילתה שחבל הטבור כרוך סביב צווארו של העובר, ממצא שלכשעצמו אינו נדיר. שבועיים לאחר מכן, כאשר החל תהליך הלידה הטבעי, נדהמו הרופאים לגלות כי חבל הטבור כרוך סביב צוואר העובר חמש פעמים.

פרופ' דב פלדברג, סגן מנהל ביה"ח לנשים בבילינסון: "אנו נתקלים במקרים של חבל טבור שכרוך סביב צוואר העובר לעתים קרובות, אך במקרה זה היה החבל כרוך חמש פעמים - מקרה נדיר ביותר, המצביע על חבל טבור ארוך באופן יוצא דופן. למרבה השמחה, הלידה הסתיימה בהצלחה ונולד תינוק בריא במשקל 2 ק"ג".

לחץ על חבל הטבור

ד"ר דן פלג, מנהל חדר הלידה בביה"ח לנשים בבילינסון, מרגיע: "אישה שבמהלך הריונה אובחן ליפוף של חבל טבור סביב הצואר, בדרך-כלל אינה צריכה לחשוש. הספרות הרפואית מצביעה כי מקרים של פגיעה בעובר עקב ליפוף חבל הטבור סביב צואר העובר הם נדירים. במקרים מסוג זה, הנזק האפשרי לעובר אינו חנק, שכן העובר אינו נושם ברחם, עיקר הנזק במצב כזה יכול לנבוע מכך שהלחץ על חבל הטבור מאפשר זרימת דם פחות טובה והעובר עלול לקבל פחות דם ופחות חמצן מהנדרש. עם זאת, בלידה כזו צפויות מספר התרחשויות: דופק העובר יכול להיות בלתי תקין (משום כך חשוב להקפיד על ניטור קפדני של דופק לב העובר בלידה), סיכוי גבוה יותר ללידה התערבותית (מכשירנית או ניתוח קיסרי), מים מקוניאליים וציון אפגר נמוך בסמוך ללידה (אולם בדרך-כלל בלי השפעה מזיקה לעובר). כאשר הלידה מנוהלת באופן מקצועי וכל הגורמים מבוקרים, אין בדרך-כלל מקום לחשש או דאגה לשלום העובר".

מבית החולים נמסר כי מצבו של התינוק טוב.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום