האם את מגיעה לגינקולוג שלך?

(0)
לדרג

על רקע האישור לחיסון חדש למניעת סרטן צוואר הרחם, סקר מגלה נתונים מעניינים על הרגלי הביקור של נשים אצל גינקולוג

מאת: מערכת zap doctors
מאת: מערכת דוקטורס

מעל מחצית מהנשים (54%) בגילאי 18-45 מגיעות לרופא נשים לביקורת תקופתית, לפחות אחת לשנה, כאשר נשים בנות 25-45 מגיעות בשיעורים גבוהים יותר מאשר בנות 18-24. כך עולה מסקר חדש של מכון גיאוקרטוגרפיה שנערך בקרב 512 נשים בגילאי 18-45 ונועד לחשוף נתונים על הרגלי הביקור של נשים אצל גינקולוג, וכן על ביצוע משטח צוואר הרחם, התנהגות מינית של המרואיינות, בחינת הידע שיש לנשים בנושא וירוס הפפילומה, נכונותן העקרונית לקבל את החיסון ו/או לרכוש אותו עבור בנותיהן וחסמים לקבלת החיסון.

מנתונים נוספים מתברר כי מחצית מהנשים ביצעו בדיקת משטח צוואר הרחם, כאשר שיעור המבצעות גבוה פי 2 ויותר בקרב נשים בנות 25-45 מאשר בקרב נשים בנות 18-24.

ידוע כי התנהגות מינית של נשים, כמו התחלת קיום יחסים בגיל צעיר, מהווה גורם סיכון להדבקה בווירוס הפפילומה, הגורם לסרטן צוואר הרחם.

הגיל הממוצע של התחלת קיום יחסי מין במחקר זה עומד על 18.8 שנים, כאשר 10% החלו לקיים יחסי מין בגיל 15-16 וכשליש מגיל 17-18. אחרות דיווחו כי החלו בגיל יותר מבוגר.

גם ריבוי בני זוג הינו גורם סיכון. בסקר, ציינו נשים כי קיימו יחסי מין עם 3.1 בני זוג בממוצע לפני החתונה הראשונה, ובסה"כ קיימו יחסי מין עם 3.7 בני זוג בממוצע.

^^מה יודעות נשים על וירוס הפפילומה?^^

כ-40% ידעו לציין כי הווירוס עלול להביא להתפתחות סרטן צוואר הרחם. יחד עם זאת, 40% נוספים לא שמעו על וירוס הפפילומה, ועוד 17% לא ידעו לציין פרטים.

מקורות המידע של הנשים אודות סרטן צוואר הרחם הם בעיקר רופא הנשים (42%) ולאחר מכן האינטרנט.

^^האם נשים מעוניינות לקבל חיסון כנגד צוואר הרחם?^^

מעל למחצית הנשים (55%) ציינו כי יקנו את החיסון. 30% מהנשים השיבו כי הן חושבות או בטוחות שלא יתחסנו, אולם רק 15% ציינו זאת לגבי חיסון בנותיהן.

החיסון החדש אשר נקרא סרווריקס (Cervarix) ומיועד לראשונה לנערות ולנשים בגילאים 10-45 (זאת, לעומת החיסון הקיים כיום בשוק המותאם כיום לנשים עד גיל 26 בלבד), אושר לאחרונה במשרד הבריאות ויינתן במסגרת הביטוחים המשלימים של מכבי שרותי בריאות, קופת חולים מאוחדת וקופת חולים לאומית.

בורו לדבר על זה בפורום צוואר הרחם.

מידע נוסף בנושא:

סרטן צוואר הרחם

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום