הציבור מאמין שניתן להרפא מסרטן

(0)
לדרג

סקר חדש מגלה כי 70.3% מהישראלים סבורים כי סרטן אינו גזירה משמיים ו-82.2% חושבים כי ניתן להרפא מהמחלה

מאת: מערכת zap doctors

אמונות ותפיסות בנוגע למניעת סרטן, גילוי מוקדם וטיפול במחלה, משפיעים באופן ישיר על אורח החיים. כמו-כן, על-פי אמונות ותפיסות בנוגע לסרטן החולים מחליטים לגבי השתתפות בתוכניות סריקה לגילוי מוקדם ומקבלים החלטות אישיות לגבי טיפול במקרה של התמודדות עם המחלה.

בשנה האחרונה ביצע ארגון הסרטן הבינלאומי, בשיתוף ארגוני סרטן ב-29 מדינות, סקר רחב היקף לבדיקת אמונות והתנהגויות הנוגעות למחלת הסרטן. בסך הכל נסקרו 29,925 איש. האגודה למלחמה בסרטן השתתפה במחקר זה, שתוצאותיו הראשוניות מתפרסמות בימים אלו, וביצעה בנוסף סקר אומניבוס בישראל.

ציפיות מהמערכת הרפואית

על-פי תוצאות הסקר, 82.2% מהישראלים מאמינים שיש אפשרות להשפיע על סיכויי הריפוי מהמחלה. על פי סקר ארגון הסרטן הבינלאומי, 83% מהמשתתפים ממדינות בהן ההכנסה לנפש גבוהה סברו כי יש אפשרות להשפיע על סיכויי הריפוי מהמחלה, לעומת 61% ממשתתפים ממדינות בהן ההכנסה לנפש בינונית ו-52% בלבד ממשתתפים ממדינות בהן ההכנסה לנפש נמוכה. נתונים אלו משקפים את הציפיות מהמערכת הרפואית. במדינות בהן ההכנסה נמוכה, הטכנולוגיה מפותחת פחות ותוכניות המאפשרות גילוי מוקדם אינן קיימות כמעט, כלומר המחלה מתגלה בשלב מאוחר כשאפשרויות הטיפול מועטות יחסית. לעומת זאת, במדינות בהן ההכנסה לנפש גבוהה, אנשים מאמינים יותר ביכולת הריפוי מהמחלה.

עוד עולה מהסקר, כי 18.2% מהישראלים סבורים כי סרטן היא גזרה משמיים ולא ניתן למנוע אותה. 70.3% סבורים כי ניתן למנוע סוגים מסויימים של סרטן באמצעות אימוץ אורח חיים בריא. יש לציין כי מדובר בשיפור בנתונים בישראל. מנתוני סקר שביצעה האגודה לפני 3 שנים נמצא כי 23% סברו שסרטן היא גזרה משמיים ורק 66% סברו כי בחלק מהמקרים ניתן למנוע את המחלה.

"הסקר מצביע על כך שלמרות שהמצב השתפר, עדיין קיימות לצערנו תפיסות מוטעות בנוגע לגורמים לסרטן", אומרת מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן. "אחד היעדים שהגדירה האמנה הבינלאומית של ארגון הסרטן הבינלאומי (UICC) הוא שינוי תפיסות מוטעות בנוגע למחלת הסרטן וההתמודדות עימה. האגודה קיימה השנה מסע הסברה בתחום זה, הקורא לאימוץ אורח חיים בריא. לתוכניות ברמה הלאומית היכולת לשנות אמונות ואורח חיים ובכך להציל חיים. אנו נמשיך ונקדם פעילות זו, למען אורח חיים נכון יותר".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום חוסן - תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם
פורום סרטן השד
פורום סרטן הערמונית
פורום סרטן הכבד

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום