"עולם בוורוד" - ללא סרטן השד

(0)
לדרג

קמפיין חודש המודעות למלחמה בסרטן השד נפתח בהארת גשר המיתרים בירושלים באור ורוד, במקביל ל-200 אתרים נוספים בעולם

מאת: מערכת zap doctors

אמש (יום ב') הואר באור ורוד גשר המיתרים בירושלים לציון פתיחת חודש המודעות למלחמה בסרטן השד. יוזמת הפרויקט העולמי היא הגב' אוולין לאודר, סגנית נשיא בכירה של חברות אסתי לאודר ומייסדת ויו"ר הקרן לחקר סרטן השד, והאגודה למלחמה בסרטן. טקס הארת גשר המיתרים בירושלים נערך בהשתתפות ראש עיריית ירושלים, אורי לופליאנסקי, ומנכ"ל אסתי לאודר קומפניס, אורן רווח.

במקביל לטקס הארת גשר המיתרים בירושלים, נערכים טקסי פתיחה להארת למעלה מ-200 אתרים בעולם. נקודות השיא כוללות את בניין טאיפיי 101 בטייוואן (הבניין הגבוה ביותר בעולם כיום), הארנה, איטליה, מגדל טוקיו ביפן, אמרון הטאג' בהודו, גשר צ'יין (שרשרת) בהונגריה, מגדל SKY בניו זילנד, טירת בלוודר באוסטריה, אנדרטת המילניום בסין, בית העיירה של פריז בצרפת, נמל התעופה הבינ"ל של לוס אנג'לס בארה"ב ועוד.

הארת גשר המיתרים באור ורוד, המסמל לכל אישה את החשיבות למודעות למלחמה בסרטן השד, נעשית זו השנה התשיעית בישראל.

גילוי מוקדם מציל חיים

סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, כ-4,000 נשים מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד. בחודש אוקטובר יערכו פעילויות של האגודה למלחמה בסרטן בישראל וכן יחולקו סרטים ורודים בכל נקודות המכירה של אסתי לאודר וקליניק על מנת להעלות את המודעות למלחמה בסרטן השד.

"כיום אנו מתקדמים יותר מתמיד," אומרת אוולין לאודר. "אמנם אגודת הסרטן האמריקנית מעריכה כי בשנת 2007 אובחן סרטן השד אצל למעלה מ-1.3 מיליון בני אדם בעולם כולו, אך הבשורה הטובה היא ששיעורי התמותה יורדים בהתמדה, ומאמינים כי זוהי תוצאה של גילוי מוקדם וטיפולים יעילים יותר. על הנשים והגברים לדעת, כי אם סרטן השד מתגלה מוקדם, הוא ניתן לריפוי ב-98% מן המקרים. לכן כיום, יותר מתמיד, עלינו להשמיע את קולנו בעולם כולו".

הקרן לחקר סרטן השד הוקמה בשנת 1993 על-ידי לאודר, כארגון עצמאי שלא למטרות רווח המוקדש למימון מחקר קליני חדשני ומתורגם. הקרן תומכת במדענים באוניברסיטאות החשובות ובמרכזים רפואיים אקדמיים ברחבי העולם, העורכים את מחקרים בנושא סרטן השד. 85 סנט מכל דולר הנתרמים לקרן, עוברים ישירות למחקר בנושא סרטן השד ותכניות מודעות. באוקטובר 2008 יוענקו כ-35 מיליון דולר ל-165 מדענים ברחבי העולם.

אחת מ-8 נשים

לדברי מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "חשש, חוסר ידע או מידע מוטעה בנושא סרטן השד, מונעים מנשים רבות לקחת אחריות על בריאותן, להכיר את שדיהן ולהיבדק לגילוי מוקדם. אחת מתוך 8 נשים ישראליות עלולה לחלות בסרטן השד בשלב כלשהו בחייה, וכ-90% מהחולות תוכלנה להירפא, במידה והמחלה תתגלה בשלב מוקדם. גילוי מוקדם הוא האמצעי היעיל ביותר למלחמה בסרטן השד. חשוב גם להימנע מהשמנה ולקיים פעילות גופנית סדירה, כדי להפחית את הסיכון לחלות".

האגודה למלחמה בסרטן ממליצה:

החל מגיל 20 חשוב שתכירי את שדייך ואת השינויים החלים בהם. ככל שתכירי טוב יותר את גופך, תוכלי להבחין בשינויים במידה והם קיימים ולפנות לרופא ולברר את טיבם.

בדיקה ידנית של השד חשוב שתבוצע על-ידי רופא שהתמחה בבדיקת שד.

יש לבצע בדיקת ממוגרפיה מגיל 50 ומעלה מדי שנתיים באופן סדיר.

לנשים הנמצאות בקבוצת סיכון, להן אם או אחות שחלו בסרטן, בדיקת הממוגרפיה מומלצת מגיל 40-49 פעם בשנה, או בהתאם להמלצת הרופא.

לנשים שנמצאו נשאיות של הגן BRCA1-2 יש לבצע בדיקת MRI.

האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את ציבור הנשים המעוניינות בסיוע או במידע על מחלות הסרטן לפנות לקו הטלפון הפתוח 24 שעות ביממה, בטלפון 1-800-599-995.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום