צרכנות רפואית מס' 156

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: טיפול באפטות, שירותי רפואה בבית הלקוח, טיפול בדלקת מפרקים שגרונית ומכלי חמצן להגברת האנרגיה בגוף

מאת: מערכת zap doctors
טיפול באפטות

אפטות הן פצעים כיביים שטחיים המופיעים ברירית הפה ובחניכיים, גורמים לכאב ובמקרים קשים לקושי באכילה ובדיבור ופוגעים באיכות החיים. רבים מאתנו מכירים את התחושה הלא נעימה של אפטה בחלל הפה. זה מתחיל בעיקצוצים באזור החניכיים, לאחר כמה ימים מתפתח במקום פצע קטן שקוע במקצת ומכוסה בכיסוי לבן ומוקף הילה אדומה. הפצע קטן אך כואב מאד. לסובלים מהבעיה עלולות להיות בין אחת לחמש אפטות בו בזמן. גורמים החשודים כמזרזים הופעת האפטות הם: לחץ נפשי, מתח וטראומה, שינויים הורמונאליים, תזונה לא מאוזנת, אלרגיה למזון, חוסרים בוויטמיןB12 , חומצה פולית וברזל.

"האפטות נפוצות מאד באוכלוסיה", מסביר ד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום פה. "כ-50% מהאוכלוסייה סובל מהם, חלקם בתדירות גבוהה מאד". ללא טיפול, האפטות נעלמות מעצמן אחרי שבוע עד עשרה ימים, אבל הכאב המקומי חזק ופוגע באיכות החיים. ד"ר אורמינר אומר, כי "זו אחת התופעות המתסכלות בתחום רפואת השיניים. בדרך כלל יש לנו יכולת לשכך כאבים ביעילות רבה על ידי טיפול בגורם הכאב או באמצעות משככי כאבים. במקרה הזה יעילות הטיפול היתה מוגבלת מאד. האמצעים שהיו בידינו היו מבוססים על משחה או נוזל שמכילים חומר מאלחש ומרגיע כאבים, אשר היו נשטפים מהר ופעולתם הייתה קצרה, אך לא היינו מטפלים בגורם לבעיה".

לאחרונה משווק בישראל תכשיר בשם "אורלמדיק" לטיפול בבעיה. התכשיר מבוסס על HybenX, שזהו למעשה חומר אשר נמצא בצורה לא פעילה במקלון קטן. בעת שבירת המקלון החומר בא במגע עם חמצן והופך להיות פעיל. כמו-כן, הוא מסיר את התאים הפגומים שמכסים את הפצע וגורמים לכאב החזק. תאים אלו הם בעצם מחסום שמונע מכל טיפול תרופתי אחר להשפיע. לאחר סילוקם, החומר מנקה את הפצע ועוזר לגוף לרפא את עצמו באופן טבעי.

הטיפול נמשך כ-10 שניות ואחריו נשאר סימן לבן באזור הפצע, אך זהו סימן קוסמטי בלבד החולף לאחר מספר ימים. הסימן מעיד שהטיפול נעשה כהלכה. החומר גורם לצריבה מקומית החולפת מיד לאחר שטיפת הפה, וכן לתחושת הרדמות קלה של האזור, אשר חולפת לאחר 10 דקות. הטיפול הוא מקומי בלבד והחומר אינו מגיע למחזור הדם ולכן הוא בטיחותי לשימוש.

שירותי רפואה בבית הלקוח

מדו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2008 עולה כי משפחה בישראל יותר מהכפילה את הוצאותיה לבריאות ב-10 שנים האחרונות. בשנת 2007 הוציאה משפחה על בריאות 619 ש"ח לחודש, כ-5.3% מכלל הוצאותיה, לעומת הוצאה של 570 ש"ח בחודש בשנת 2006, ו-305 ש"ח בחודש בשנת 97'. בשנת 2007 החמישיון העליון הוציא כ-1,000 ש"ח בחודש על בריאות.

חברת מדיקס הוקמה על ידי סיגל עצמון וד"ר אשר ברק מומחה רפואת ילדים וריאות ילדים. מדיקס מתמחה במתן שירותי רפואה איכותיים בבית הלקוח, בקהילה ובמהלך האשפוז. פעילות החברה מתמקדת בפיתוח, שיווק ותפעול חבילות שירות רפואיות עבור חברות ביטוח, ובפיתוח ומכירת שירותי בריאות באמצעות ערוצי הפצה נוספים, כגון חברות מסחריות וקופות החולים.

השירותים המסופקים על ידי החברה מחולקים ל-6 תחומים המייצגים את הצרכים השונים של צרכני הבריאות לפי גילאים ושלבי התפתחות בחיים: הריון ולידה; ילדים ונוער; אבחון ואיתור מוקדם של מחלות; טיפולים מתוחכמים ומתקדמים; גיל שלישי ואיכות חיים.

החברה תשיק בקרוב מספר שירותים חדשים:

מוקד רופאים מומחים טלפוני: המוקד יאפשר למנויים ייעוץ טלפוני בשעות בהן אין נגישות לרופאים מומחים. המוקד מעמיד למנויים צוות רופאים מומחים בתחומי הרפואה השונים (כגון: ילדים, גניקולוגיה, אורתופדיה, אף אוזן גרון ועוד).

ביקור רופא עד הבית על ידי רופא ילדים מומחה.

חבילת שירותים לגיל הזהב הכוללים ליווי רפואי בבית ובמהלך אשפוז, מוקד ייעוץ טלפוני וביקורי בית על ידי רופאים מומחים לגיל הזהב.

חבילת שירותים למניעה, אבחון ואיתור מוקדם של מחלות.

חבילות שירות הכוללות גישה לטכנולוגיות רפואיות מתקדמות וניהול תיקים רפואיים.

טיפול בדלקת מפרקים שגרונית

דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה פרוגרסיבית של מערכת החיסון העצמית (אוטו-אימונית), המתאפיינת בדלקת של הממברנה המצפה את המפרקים בחלקי הגוף השונים. דלקת זו גורמת לעיוות המפרק ולתפקוד לקוי המלווה בכאב, נוקשות ונפיחות, ובסופו של דבר מובילה להרס בלתי הפיך של המפרק ולנכות. בנוסף, התסמינים המערכתיים של דלקת מפרקים שגרונית כוללים עייפות, אנמיה, אוסטיאופורוזיס ועלולים לגרום לקיצור תוחלת החיים עקב השפעתם על מערכות אברים חשובות. לאחר 5 שנים מהאבחנה, כ-40% מהחולים במחלה אינם יכולים להמשיך לעבוד או לתפקד כרגיל בחיי היומיום.

חברת התרופות רוש הודיעה כי החברה השותפה שוגאי (Chugai) קיבלה אישור ביפן לשימוש בתרופה החדשנית "אקטמרה" ( Actemra- tocilizumab) בחולים הסובלים מדלקת מפרקים שגרונית. הרשויות ביפן אישרו את השימוש בתרופה להתוויה של דלקת מפרקים שגרונית (לרבות מניעת נזק מבני למפרקים) ולשתי צורות של המחלה הפוגעות בילדים.

האישור מבוסס על נתונים משכנעים מניסויים קליניים שנערכו ביפן, אשר הראו כי אקטמרה אפקטיבית מאוד בשליטה בתסמינים ובהתקדמות המחלה. מעריכים כי בישראל ישנם כ-50 אלף עד 70 אלף אנשים הסובלים מדלקת מפרקים שגרונית. התרופה צפויה להירשם בישראל בעוד כשנה וחצי.

"האישור שניתן היום הוא ציון דרך חשוב לרופאים המטפלים בדלקת מפרקים שגרונית ולחולים במחלה. הרשויות ביפן הכירו בכך שהתרופה פורצת דרך וממלאת צורך רפואי מצד חולים הסובלים מההשפעות המגבילות של המחלה, צורך אשר עד כה לא נמצא לו מענה", אמר וויליאם ברנס, מנכ"ל חטיבת התרופות של רוש.

אקטמרה משווקת ביפן מאז 2005 לטיפול בחולים הסובלים ממחלה נדירה של מערכת החיסון העצמית הקרויה מחלת קסטלמן. בקשות לאישור הטיפול באקטמרה בדלקת מפרקים שגרונית הוגשו גם בארצות הברית ובאיחוד האירופי ב-2007 וכעת נבדקות על-ידי הרשויות.

מכלי חמצן להגברת האנרגיה בגוף

"ביג-אוקס" - מכלי חמצן מועשרים להגברת האנרגיה בגוף הגיעו לישראל. המכלים, שהם פטנט עולמי, מכילים 89% חמצן בתערובת מיוחדת המתאימה לגוף האדם; זאת לעומת 21% חמצן באוויר הרגיל שאנו נושמים. שתי נשימות מהמכל מעניקות לגוף "זריקת אנרגיה" בריאה ללא ערך קלורי וללא השפעות הלוואי המזיקות של קפאין וחומרים מעוררים אחרים.

מכלי החמצן הנמכרים בארצות הברית, מקסיקו, ברזיל ובאירופה וכעת לראשונה מיובאים לישראל על ידי חברת 'מזון לנשמה' המתמחה בהשקעה ויזמות במוצרים ירוקים ובריאותיים. ניתן לרכוש את המכלים בארבעה טעמים אקזוטיים: מהירות קוטבית, נתז הדרים, משב טרופי ומנטה הררית.

לדברי דינה גואהרי-צור מנהלת 'מזון לנשמה', "החמצן המועשר גורם להרגשה אנרגטית, בייחוד כאשר רמות החמצן בגוף נמוכות, ובכך תורם למיצוי היכולת באימונים גופניים ומתאים בייחוד לספורטאים מקצועניים אשר מעונינים בתפקוד מקסימלי של המוח והשרירים בעת פעילות ממושכת".

החמצן המועשר מסייע לאנשים שעובדים, לומדים או נוהגים שעות ארוכות להתגבר על העייפות, מגביר ריכוז, מחזק את פעילות השרירים, מרגיע כאבי ראש ומתח, מסייע לגוף בהתמודדות עם שהות באזורים גבוהים ובהקלה בתחושת הסחרחורת וקוצר נשימה, מקל בהתמודדות עם עייפות ("ג'ט לג") לאחר טיסות ממושכות ומצוין להקלה ב"הנגאובר" לאחר שתייה מרובה. כמו-כן, הוא מומלץ גם לטיפול בנדודי שינה, דיכאון, בעיות בזיכרון, בעיות בריכוז וחולשה. בנוסף, הגדלת אחוז החמצן בדם מביאה להגברת סילוק הרעלים מהגוף, מחזקת את הליבידו (החשק המיני) ומסייעת לאורך זמן לשיער ועור בריאים. החמצן הוא גורם פעיל בהפיכת פחמימות, חלבונים ושומנים לחומרי בנין מועילים בגוף.

המוצר מאושר על ידי מכון התקנים הישראלי וגיליון הבטיחות שלו עומד בסטנדרטים בינלאומיים. הוא קל מאוד לנשיאה במשקל נוצתי ופשוט לשימוש. המוצר נמכר בשני גדלים כשכל פחית מכילה 20-35 נשימות. מומלץ לצרוך לא יותר משתי פחיות ב-24 שעות.

המוצר משווק ישירות בחנויות טבע, אתר החברה, מרכזי ספא, פאבים, מכוני כושר ונקודות מכירה נוספות. המוצר כשר פרווה בהשגחת הרבנות. המחיר לצרכן: 66 ש"ח.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום שיקום הפה
פורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד
פורום שיחזור סחוסים ללא ניתוח, כאבי ברכיים ומפרקים
פורום בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום