רופאו של חוסיין עלה לארץ

(0)
לדרג

ד"ר רומאו וכט, שהיה רופאו האישי של המלך חוסין, עלה לארץ ומצטרף למחלקה הקרדיולגית בבית החולים כרמל

מאת: מערכת zap doctors

ד"ר רומאו וכט מבכירי הקרדיולוגים בעולם מי שהיה רופאם האישי של המלך חוסיין, של השגריר האמריקאי דן קרצר ושל עוד נסיכים ומלכים רבים ממדינות ערב, עלה לארץ מאנגליה ומצטרף למחלקה הקרדיולגית בבית החולים כרמל. ד"ר וכט נולד בבלגיה למשפחה יהודית שורשית, שרד את השואה ועבר עם משפחתו להתגורר באנגליה בה הוא חי עד היום.

בין תפקידיו הרבים היה ד"ר וכט רופא השגרירות האמריקאית באנגליה, ודרכה טיפל בלקוחות מיוחדים ממדינות ערב, בינהם המלך חוסיין, נסיכים מהמפרץ הפרסי ומלכים ערבים.

"היום בעלייתי לארץ אני סוגר מעגל של 100 שנה", אמר ד"ר וכט. "סבי ז"ל אהרון וכט היה מהציונים הראשונים וחברו האישי של בנימין הרצל; ביחד הם הקימו את קרן קיימת לישראל ועשו רבות למען הארץ. היום בדיוק 100 שנה לאחר פטירתו של סבי, אני מקיים את צוואתו ועולה לארץ ישראל, זה מעביר בי צמרמורת של התרגשות". עוד הוא הוסיף, כי "עד היום ולאורך כל השנים שלי בחו"ל אני מקפיד על שמירת שבת כשרות ובית כנסת, זה חלק בלתי נפרד מההויה היהודית שלי".

ד"ר וכט יעבוד בצמוד עם פרופ' בזיל לואיס מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים כרמל ועם פרופ' דן ערבות מנהל המחלקה לניתוחי חזה ולב. הוא יהיה אחראי על המרפאה החדשה לדוברי אנגלית שתוקם בבית החולים וייתן שירות קרדיולוגי מתקדם לתושבים האנגלוסקסים מכל חיפה והצפון.

"אני מוצא פה מערך קרדיולוגי מהטובים בעולם", אמר ד"ר וכט. "אני מגיע לכאן כדי לתרום מניסיוני הרב וביחד לתרום לבניית קרדיולוגיה מובילה ואיכותית ברמה הגבוה ביותר".

משפחתו של ד"ר וכט עדיין בלונדון ואולי בקרוב יעשו עליה, בנו הבכור יהושוע הוא מנתח לב בכיר בבית חולים מוביל בלונדון.

בתמונה - ד"ר רומאו וכט
קרדיט תמונה - אלי דדון, דוברות ביה"ח כרמל

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום