מחקר: לידה בלי אפידורל?

(0)
לדרג

נשים מעוניינות באפידורל בלידה, הגברים הרבה פחות. זאת, למרות שהבעלים יודעים להעריך כמעט במדויק את רמת הכאב שחווה האשה בלידה

מאת: מערכת zap doctors

מחקר של מחלקת הרדמה, בשיתוף עם בי"ח לנשים, בבילינסון בדק את ההתייחסות להרדמה אפידורלית בחדר לידה בקרב גברים ונשים. הממצאים הראו כי בהשוואה לנשים ההרות, הבעלים הביעו תמיכה קטנה יותר ברעיון כי בנות זוגם תקבלנה אפידורל לשיכוך הכאב, למרות שידעו להעריך כמעט במדויק את רמת הכאב ממנו סבלו נשותיהם. המחקר כלל 150 זוגות החווים לידה בפעם הראשונה.

במסגרת המחקר, נשאל כל אחד מבני הזוג, בשני שלבים שונים, האם הוא מעוניין שהאישה תקבל אפידורל: בפעם הראשונה בקבלה לחדר לידה, ובהמשך כאשר הוצע לאישה השימוש באפידורל ע"י איש צוות. התוצאות הראו כי בקבלה לחדר לידה, מעל 78% מהנשים ביקשו אפידורל, בעוד שרק 64% מהבעלים רצו בכך. בבדיקה המאוחרת יותר, כאשר תהליך הלידה התקדם, עלה הביקוש לאפידורל, אך נותר פער משמעותי בין בני הזוג: מעל 87% מהנשים ביקשו לקבל משככים, ובקרב הגברים, כ-78% השיבו בחיוב.

בנוסף, התבקשו הנשים להעריך את רמת הכאב שהן חוות בסולם רמת כאב של 10-0. בהמשך התבקשו הבעלים להעריך את סבלן של הנשים באותו סולם מדדים. החוקרים מצאו כי הגברים העריכו כמעט במדויק את רמת הסבל של הנשים.

ד"ר שרון אורבך-זינגר, רופאה בכירה במחלקת הרדמה בבילינסון, שהובילה את המחקר, סיפרה כי "היוזמה למחקר עלתה בעקבות הניסיון של רופאים מרדימים, אשר נתקלים בהתנגדות של בעלים לאפידורל".

ד"ר ליאוניד אידלמן, מנהל מחלקת הרדמה בבילינסון: "זוהי הפעם הראשונה שהיחס של בני הזוג לאלחוש אפידורלי במהלך הלידה נבדק באופן מדעי. במחקר שלנו נמצא שיותר
מ-95% מהנשים ביקשו וקיבלו אלחוש אפידורלי במהלך לידה ראשונה, אך בחלק גדול מהמקרים ההחלטה על כך התקבלה בשלב מתקדם של הלידה. עמדת בן הזוג גם היא השתנתה במהלך הלידה.

פרופ' מרק גלזרמן, מנהל בי"ח לנשים בבילינסון, ציין: "ההרדמה האפידורלית נחשבת כטובה ויעילה מאוד, אך בסופו של דבר ההחלטה תהיה תמיד בידי היולדת".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב
פורום הריון ולידה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום