הוצאה רפואית: על טעויות משלמים

(0)
לדרג

מומחים מעריכים: עלות הטעויות הרפואיות בקרב חולים שעברו ניתוחים בארצות הברית, עומדת על כ-1.5 מיליארד דולרים בשנה

מאת: מערכת zap doctors

מניתוח רחב היקף עולה כי מעסיקים משלמים קרוב ל-1.47 מיליארד דולר כל שנה לכיסוי עלויות שמקורן בטעויות רפואיות, שניתן היה למנוע, בקרב חולים שנותחו.

כפי שדווח בגיליון 28 ביולי של Health Services Research, המומחים העריכו את העלויות המשוערות של טעויות כירורגיות באמצעות בחינת הנתונים מרחבי המדינה, שכללו למעלה מ-161 אלף מבוגרים שנותחו בשנים 2001-2002.

החוקרים בחנו 14 טעויות הניתנות-למניעה, שסווג לשבע קבוצות, כולל בעיות טכניות, זיהומים, בעיות ריאתיות ווסקולאריות, כשל נשימתי חריף, בעיות מטבוליות, בעיות הקשורות בפצע ואירועים הקשורים בסיעוד.

מהתוצאות עולה כי העלות הגבוהה ביותר היא של כשל נשימתי וזיהומים. המבטחים שילמו 28,218 דולרים ו-19,480 דולרים נוספים עבור חולה כירורגי שפיתח כשל נשימתי או זיהום, בהתאמה, בהשוואה לחולה דומה ללא סיבוכים אלו.

עלויות נוספות אחרות כוללות תוספת של 12,196 דולרים בעקבות בעיות הקשורות בסיעוד, 11,797 דולרים בעקבות בעיות מטבוליות, 7,838 דולרים בעקבות בעיות ריאתיות ווסקולאריות, ו-1,426 דולרים בעקבות בעיות בפצע.

בנוסף, מהתוצאות עולה כי כאחד מכל עשרה מקרי תמותה בתוך 90 ימים מהניתוח נבע מטעות הניתנת למניעה, וקרוב לאחד מכל שלושה מקרי תמותה אירע לאחר השחרור הראשון מבית החולים.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום