צרכנות רפואית מס' 147

(0)
לדרג

סדרת אינסולינים חדשה לטיפול בסוכרת, השתלת אלקטרודות במוח לטיפול בפרקינסון, תכשירים לטיפול בקשקשים ועוד. עדכון צרכני

מאת: מערכת zap doctors
סדרת אינסולינים חדשה

חברת נובו נורדיסק הדנית משיקה בימים אלו סדרת אינסולינים חדשה של נובומיקס ®NovoMix, המשלימה את "נובומיקס 30", הנמצא כיום בשימוש. נובומיקס 50 ונובומיקס 70 מכילים אינסולין הפועל בגוף באופן דו שלבי. ישראל היא המדינה הרביעית בעולם שאישרה את שיווק הפיתוח החדש.

סדרת האינסולינים החדשה מפחיתה משמעותית את החריגות ברמות הסוכר לאחר הארוחות בהשוואה לכל תערובת אחרת. נובומיקס 30 מפחית ב50% את הסיכון לאירועי היפוגליקמיה לילית חמורה; ואילו הטיפול בנובומיקס 50 ו-70 בשלוש זריקות ליממה יעיל באותה מידה כמו טיפול מרובה זריקות, ללא הבדל באירועי היפוגליקמיה. הטיפול מקנה הורדה משמעותית של רמות סוכר גבוהות לאחר הארוחה ובהורדה משמעותית של החריגות ברמת הסוכר בהשוואה לתערובת אינסולין הומאנית.

סדרת האינסולינים ניתנות להזרקה באמצעות מכשיר ההזרקה flexpen.

אלקטרודות לטיפול בפרקינסון

המרכז הרפואי רמב"ם הצטרף לשורת מרכזים רפואיים מתקדמים בארץ ובחו"ל שבהם מתבצעים ניתוחים מסובכים בעומק המוח של חולי פרקינסון וחולים הסובלים ממחלות עצביות אחרות. במהלך ניתוחים אלה מושתלים בעומק המוח אלקטרודות שמחוברות לקוצב מיוחד, אקטיבה, פרי פיתוח של חברת מדטרוניק, המאפשרים לרפא את הסימפטומים הקשים של אותן מחלות ולהפחתה משמעותית בצריכת תרופות ותופעות הלוואי שלהן.

פרופ' מנשה זערור, מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה ברמב"ם, ביצע לאחרונה את שני הניתוחים הראשונים מסוג זה במרכז הרפואי. בניתוח הראשון הושתלה אלקטרודה בעומק המוח של חולת פרקינסון בת 72 שסבלה מרעידות קשות בלתי נשלטות או מתקופות של "קיפאון" בלתי נשלט והיתה תלויה במינון תרופות גבוה מאוד. מייד עם תום הניתוח השתפר מצבה של האישה באופן מרשים - היא הפסיקה לרעוד לחלוטין וביצעה "פעולות פשוטות" שנבצרו ממנה קודם. אישה נוספת, שסבלה מרעד בלתי נשלט (טרמור) עקב בעיה עצבית במוח, טופלה גם היא בהצלחה בהשתלת אלקטרודה.

הניתוח מתאים גם לחולים הסובלים ממחלת הדיסטוניה. בעתיד ייתכן שבניתוח זה יטופלו גם חולים הסובלים מדיכאון פסיכיאטרי וישנה אפשרות גם לטיפול בחולים לאחר חבלות ראש וקשיי התעוררות מתרדמת.

"הפרקינסון היא מחלה עצבית המוכרת כבר עשרות שנים" מסביר פרופ' זערור. "כבר בשנות הארבעים מצאו שאם יוצרים נזק מוגבל כירורגי באזורים מסוימים במוח, יש שיפור בתסמינים של המחלה. אולם התפתחות התרופות גרמה לזניחת ניתוחי המוח האלה, בין היתר מכיוון שלא היה ציוד מדויק מספיק להדמיה של המוח. הבעיה עם התרופות היא שהן גורמות לתופעות לוואי. בשנות התשעים החלו לשוב לניתוחים, הפעם תוך השתלת אלקטרודות במוח, בין היתר עקב התפתחות טכנולוגית של מזעור והדמיה, המאפשרים לנווט במדויק בתוך המוח וליצור אפקט מטיב ללא נזק קבוע במוח".

הרעיון הוא להגיע עם האלקטרודה לגרעינים מסוימים בעומק המוח, שכאשר משתילים בהם אלקטרודה הפולטת אותות חשמליים בתדירות מסוימת, גורמים לשיפור ניכר במחלות עצביות כמו פרקינסון. אחד הגרעינים האלו נקרא הגרעין ה'תת תלמי', שכל גודלו הוא 6 מ"מ. האלקטרודה מחוברת באמצעות חוט חשמלי דקיק מתחת לעור אל קוצב חשמלי זעיר שמושתל מתחת לעור באזור החזה, שהוא בלתי מורגש אחרי מספר ימים. הקוצב הזעיר שולח את האותות החשמליים אל האלקטרודה שבעמקי המוח ואותות אלה גורמים לשיפור בסימפטומים של המחלה.

טיפול בקשקשים

חברת טבע מציגה את סדרת "פולטן פארמה", סדרה מקצועית לטיפול בקשקשים. הסדרה משלבת שמפו לטיפול בבעיית קשקשים קלה וערכת אמפולות לטיפול בבעית קשקשים כרונית.

קשקשים הינם התקלפות עודפת של עור הקרקפת תוך יצירת חלקיקים לבנים. בין הגורמים לקשקשים ניתן למנות: נטייה גנטית, סבוריאה - אודם וקשקשת המופיעים על פני העור והקרקפת וכן פטריית ה-Malassezia Future, המשבשת את מינון רובד החיידקים הטבעי המצוי על קרקפת בריאה וגורמת להתקלפות העור. הסיבות להתעוררות ולהתגברות הקשקשים הן: זיהום אוויר, מתח, חוסר איזון הורמונלי, תת תזונה וכן חילופי עונות.

השמפו בעל נוסחת ניקוי בסיסית עדינה השומרת על מבנה השיער והסביבה הפיזיולוגית של הקרקפת. הנוסחה כוללת שילוב של הרכיב הפעיל פירוקטון אולמין, הפועל נגד קשקשים (יבשים או שומניים) ומונע את היווצרותם מחדש, חומצה סליצילית המנקה את הקשקשים העקשנים ביותר וויטמין B5 המזין את השיער מהשורש ועד לקצה.

הערכה מורכבת מאמפולות המכילות קלימבזול - מרכיב פעיל נוגד קשקשים הפועל ישירות על הפטרייה אשר גורמת לקשקשת, בשילוב תערובת חומצות אמינו וויטמינים B5, A, C, E, PP, הנחוצים לבריאות השיער והקרקפת.

החומרים הפעילים במוצרים נבדקו במחקרים מדעיים ומראים יעילות גבוהה ותוצאות מוכחות תוך 30 יום, עם ירידה של 82.5% בכמות הקשקשים. לאחר 60 יום ניכרת ירידה של 92.8% בכמות הקשקשים.

מחיר שמפו "פולטן פארמה" לטיפול בקשקשים: 39.9 ש"ח. מחיר ערכת אמפולות "פולטן פארמה" לטיפול בקשקשים 199.9 ש"ח. ניתן להשיג ברשתות הפארמים ובבתי מרקחת, ללא צורך במרשם רופא.

תפוז בריאותי

מו"פ (מחקר ופיתוח) צפון מציג זן תפוזים חדש - ה"קרה קרה". מדובר בתפוז אדום ללא חרצנים מזן חדש, אשר יעיל נגד סרטן ומחלות לב וללא חרצנים. הזן שפותח בישראל הינו בעל תכונות רפואיות ומסתמן כלהיט הבא לייצוא בעונת החורף הקרובה - בדצמבר 2009 צפוי היבול הראשון של הזן. הפיתוח של התפוז האדום התקיים במו"פ צפון בשיתוף מועצת הצמחים ושה"מ (שירות הדרכה במשרד החקלאות).

הקרה-קרה הוא תולדה של מוטציה טבעית של תפוז טבורי, אשר העניקה לו את צבעו הפנימי, אדום אחיד, שמקורו בריכוז הליקופן בפרי וזאת בשונה מתפוז דם, אשר צבעו נובע מהימצאות אנתוציאנינים בפרי. הליקופן הוא נוגד חמצון ומחקרים העלו כי הוא פותר בצורה יעילה את בעיית הרדיקלים החופשיים הפעילים בטבע וגורם להאצת תהליך ההזדקנות ומחלות שונות.

כמו-כן, הוא תורם להפחתת הסיכון לסוגי סרטן שונים ובפרט לסרטן הערמונית, הריאות והלבלב ותורם להפחתת הסיכון למחלות לב ולשבץ מוחי. יכולתו של הליקופן לפעול כנוגד חמצון עשויה לתרום לשמירת בריאות העין, תפקוד המוח ולהגנה מפני נזקי שמש.

בנוסף, מצטיין זן התפוזים ביתרונות נוספים: מבנה העץ קטן-בינוני ונוח לקטיף; התפוז חסר זרעים לחלוטין; הצבע החיצוני של הפרי כתום עז; טעמו מתוק כתוצאה מרמת סוכר בפרי העומדת על 11.5% וחומצה ברמה של 0.88% בלבד, ערכים המקנים לו מתיקות וטעם מיוחד.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סוכרת
פורום נוירוכירורגיה
פורום רפואת עור
פורום סרטן הערמונית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום