בקרוב נבחר איזה בי"ח יטפל בנו?

(0)
לדרג

מליאת הכנסת אישרה בטרומית הצעת חוק, לפיה חולים יוכלו לבחור את המוסד הרפואי שיטפל בהם בתחומי כירורגיית לב, נוירוכירורגיה ואונקולוגיה

מאת: מערכת zap doctors

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית, את הצעת חוק של ח"כ הפרופ' אריה אלדד שתאפשר לכל אדם לבחור את המוסד שיטפל בו ובילדיו בתחומים מסויימים. החוק החדש קובע כי "חבר בקופת חולים יהיה זכאי לבחור בנותן השירות עבור עצמו ועבור ילדו מבין כלל נותני השירותים בקופה או מטעמה, בתחומי כירורגיית לב, נוירוכירורגיה ואונקולוגיה".

כיום, מערכת הבריאות הישראלית אינה מאפשרת לחולה לבחור את המוסד המטפל במערכת הציבורית. קופת החולים קובעת את השירותים העומדים לרשות מבוטחיה, והדבר נעשה, בדרך כלל, על פי מגורי המבוטח או לפי ההסדרים הכספיים בין הקופה לבתי החולים השונים.

פרופ' אלדד, מומחה בכירורגיה פלסטית, ציין כי בשעה שבמרבית תחומי הטיפול הרפואי הראשוני במדינה, מצויה רמת המיומנות המקצועית הטובה בפריסה ארצית שווה, הרי שבתחומי כירורגית הלב, הנוירוכירורגיה והאונקולוגיה קיימים פערי מיומנויות ניכרים ומשמעותיים בין מוסדות הרפואה השונים ברחבי הארץ, בין המרכז לפריפריה.

ח"כ אלדד הדגיש כי בכל אחד משלושת תחומים אלו, מצויים החולים במצוקה קשה עקב סכנה ממשית לחייהם, ומנועים כיום מלבחור לעצמם את המרכז הרפואי הציבורי, בו יזכו לטיפול רפואי איכותי יותר מאשר במקום אליו הם מופנים לטיפול על ידי קופת החולים בה הם מבוטחים.

הצעת החוק באה, כאמור, לחייב את קופות החולים, לאפשר לחולים לבחור את נותני השירותים בשלושה תחומים אלו לפי שיקול דעתם.

ח"כ אלדד: "זהו חוק מהפכני, שבא לעגן בחוק זכות בסיסית של אדם לבחור את מי שמטפל בו. אין בכוחנו היום לתקן את כל המערכת, ולאפשר בחירה חופשית בכל מקום ובכל מחלה, לכן בחרנו לעסוק בשלושת התחומים הקריטיים, מסכני חיים, או מצילי חיים: טיפול בגידולים ממאירים, ניתוחי מוח וניתוחי לב. החוק יאפשר לחולים, בשעות הקשות ביותר שלהם, כשחייהם תלויים מנגד, לבחור היכן יקבלו טפול, על פי בחירתם, ולא על פי חישובים עסקיים של קופות החולים שהצליחו להוריד מחירים במוסד כזה או אחר".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום