מדור טיפים מס' 114

(0)
לדרג

הנחיות לטיפול בחום אצל ילדים בקיץ והמלצות לתזונה נכונה במטרה לחזור למשקל הרצוי. כל הטיפים הנחוצים

מאת: מערכת zap doctors
חום בילדים בקיץ

עונת הקיץ בשיאה ומרבית ההורים סיימו את המאבק במחלות הילדים. אולם גם בקיץ מתמודדים הורים רבים עם מחלות המתבטאות בחום גבוה. מאחר ויש לעונתיות השפעה הן על הגורמים למחלה והן על אופן הטיפול בה, חשובה המודעות לשיטות הטיפול המומלצות בקיץ.

בקיץ ישנם יותר זיהומים במערכת העיכול, בעוד שבחורף שכיחים בעיקר זיהומים בדרכי הנשימה. זיהומים במערכת העיכול הינם ברובם ויראליים, אינם דורשים טיפול באנטיביוטיקה ומתבטאים בחום גבוה, שלשולים והקאות. מספר תופעות עשויות להצביע על קיומו של חום בתינוק או בילד, ביניהן: סומק בפנים, עור חם, אי שקט, ישנוניות, רעד בגוף, תאבון ירוד ועוד. כאשר נתקלים בחום גבוה אצל הילד (מעל 38.5 מעלות), יש לטפל בתרופות להורדת חום לילדים, בהקפדה על המינון והתדירות המומלצים עפ"י הוראת העלון לצרכן או הרופא.

^^להלן הנחיות לטיפול בחום אצל ילדים בקיץ:^^

יש להקפיד על שתייה מרובה, בייחוד בעונה חמה זו, על מנת למנוע התייבשות.

אין צורך לעטוף את הילד בשכבות לבוש רבות, אלא להקפיד על לבוש מתאים בהתאם לעונה ולצרכיי הילד.

במקרה וחום הילד עולה מעל 38.5 מעלות, יש להשתמש בתרופה להורדת חום לילדים.

יש לשמור על טמפרטורת חדר נורמלית וכן לדאוג לאוורור החדר.

אין למרוח אלכוהול על גוף הילד - אלכוהול נספג היטב דרך העור. כמו כן, לא מומלץ לעטוף את הילד במגבות רטובות, הואיל וכך נמנעת פעולת האידוי המורידה את החום.

יש להכין אמבטיה פושרת עם מים נעימים למגע, ולטבול את הילד למשך 20-30 דקות.

פרופ' מתי ברקוביץ' הוא יו"ר רופאי הילדים בבתי החולים ומנהל אגף הילדים במרכז הרפואי "אסף הרופא".

הטיפים באדיבות חברת טבע יצרנית אקמולי.

חזרה לגזרה

הימים החמים הם הזדמנות מצוינת להנות ממאכלים קלילים יותר, קרירים ומרעננים, כמו ירקות, פירות, דגני בוקר איכותיים עם חלב ועוד. כל זאת ועוד, בדרך לתזונה בריאה ומרזה יותר.

^^המלצות לתזונה נכונה וחזרה לגזרה:^^

הארוחה החשובה של היום - אל תוותרו על ארוחת הבוקר. לאחר צום הלילה, ארוחת הבוקר היא זו המעניקה אנרגיה להתחלה מושלמת של היום. ניתן למשל לאכול דגני בוקר איכותיים המכילים חיטה מלאה עם חלב ופירות, או לחם מלא עם גבינה וירקות.

דגנים מלאים - בחרו מזונות על בסיס דגנים מלאים כמו לחם מלא, דגני בוקר איכותיים מחיטה מלאה, אורז מלא וכו'. הדגנים המלאים מכילים שפע של ויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף ועשירים בסיבים תזונתיים, התורמים לתחושת שובע ממושכת ומסייעים לתהליך ההרזיה.

ירקות צבעוניים - חתכו בבוקר סלט ירקות או פרוסות של ירקות בחמישה צבעים שיספיקו לכם לכל היום. כך תהנו תמיד מירקות זמינים, גם ברגעים שאין כוח להכין. הירקות קרירים, מרעננים וחיוניים לתגבור תחושת השובע.

סוד הזמינות - תכננו את ארוחותיכם ודאגו שתמיד יהיה לכם אוכל מתאים זמין. כאשר רעבים, אוכלים בדרך כלל מה שיש ולא מתחילים לבשל. כדי להימנע ממצבים אלה, דאגו מראש שיהיה ברשותכם מה שתכננתם לאכול.

לא להגיע לרעב קיצוני - דאגו לאכול משהו לפני החזרה הביתה מהעבודה. אפשר למשל לאכול יוגורט או פרי מרעננים או דגני בוקר איכותיים. באופן זה תגיעו רגועים הביתה ולא מורעבים ותוכלו להימנע מזלילות.

שתו הרבה מים - המים חיוניים לא רק לתפקודו התקין של הגוף, אלא גם מסייעים לתהליך ההרזיה. זאת כיוון שפעמים רבות אנו נוטים לפרש תחושת צמא כתחושת רעב, דבר הפוגם בהקשבה לגוף וגורם לאכילת יתר.

הצעידה טובה לגוף ולנפש - נצלו את הערבים הנעימים לצעידה בחוץ. לעירוניים מומלץ לחפש מסלולים ירוקים כמו פארקים או לבחור בחוף הים. ההנאה הנלווית ליציאה הקצרה משגרת היום שווה כל מאמץ.

הטיפים באדיבות מומחי התזונה של "קלוגס - דגני הבוקר הראשונים בעולם".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום רפואת ילדים
פורום הרזיה ללא דיאטה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום