רואה לך בעיניים (את הכל)

(3)
לדרג

הידעתם? ניתן לאבחן מחלות ובעיות על ידי אבחון של קשתית העין, ולטפל בהן באמצעות התאמת תוכנית תזונתית

מאת: מיכל לזרוביץ

אירידיולוגיה פירושה תורת האבחון לפי קשתית העין. ביוונית, איריס - קשתית, לוגיה - תורה. מדובר בשיטת אבחון ברפואה משלימה הבוחנת את מצב בריאותו של האדם דרך הסתכלות בקשתית העין. הפרמטרים הנבדקים בדרך כלל בקשתית העין הם: סימנים שונים, צפיפות סיבי הקשתית, צורת האישון, מרקם, צבע, גוון העין ועוד. השינויים המתרחשים במשך השנים בקשתית העין מספרים "סיפור". "סיפור" זה משקף את מצב בריאותו של האדם.

גילוי מוקדם

הטענה היא כי ניתן לבחון את המצב הבריאותי של האדם לפי מרקם וצפיפות מארג הסיבים בקשתית, צבעים מיוחדים וסימנים שונים הנראים בתוך העין. הקשתית של העין היא "מפה", אשר המרקם שלה והסימנים בתוכה מייצגים איברים ומערכות בגוף ומצבי בריאות שונים. כלומר, הצבעים והסימנים בקשתית יכולים לרמז כי משהו איננו תקין בגוף עוד לפני שמופיעים סימנים המעידים על המצאות המחלה.

חשוב לציין כי אירידיולוגיה מאבחנת חולשות תורשתיות או נרכשות. היכולת של האירדולוגיה מתבטאת בגילוי מוקדם של החולשות הפנימיות והגנטיות או חולשות נרכשות שפיתחנו כתוצאה מאורח חיים לא נכון. המטרה היא לחשוף ולגלות את השינויים ברקמות הגוף עוד לפני שהרקמה תתנוון ותגיע למצב הנקרא "מחלה". כלומר, אחת המטרות העיקריות של האירידיולוגיה היא לבצע טיפול מניעתי.

בבדיקה אירדולוגית ניתן לקבל תוך זמן קצר תמונה כללית על הקונסטיטוציה (הנטייה) הבסיסית של האדם. התבוננות במפה זו והסימנים הנמצאים במיקומים השונים מאפשרים לראות מה קורה באיברים השונים, ולזהות בעיות שונות שכבר קיימות בגוף. כמו-כן, ניתן לראות היכן יש חולשות, נזקים וחסרים ונטייה למחלות שיכולות להתפתח בעתיד (ללא צורך בפלישה לגוף), בהתאם לכך ניתן לטפל ולחזק.

התאמת התזונה

כאשר מזהים חולשות מולדות או נרכשות, יש להתאים טיפול מונע ולהדריך לאורח חיים מתאים לפי המצב. כך למשל אדם אשר הקונסטיטוציה שלו המטוגנית (עיין חומה עם מרקם קטיפתי ולעיתים נראה טבעות בקשתית העין וסימני רדי סולריס - מעיד על מתח, סטרס ועומס רעלנים בגוף. הבעיה העיקרית של קונסטיטוציה זו קשורה לחולשת כבד גנטית, מערכת עצבים רגישה, ומערכת דם שנחשבת צמיגה וסמיכה, דבר העשוי להוביל לבעיות לב ובעיות במחזור הדם, כולסטרול גבוה, בעיות בעור, תלונות במערכת העיכול וכיס מרה.

חשוב שהתזונה תתמוך בכבד על ידי מזונות המכילים ויטמין C (כגון: פלפל, ברוקולי, גויבה, פטרוזיליה, אננס, תותים, רוזהיפ, כרוב גולמי וכרוב ניצנים). כמו כן, מומלצים גם מזונות המכילים ויטמיני B קומפלקס לצורך הרגעת מערכת העצבים (כגון: ירקות מעלים ירוקים, ביצים, קטניות, אגוזים וזרעונים, נבטים, אלפלפא, דגנים מלאים, בשר אורגני, עוף, דגים, שמרים ואבוקדו). מאחר ואנשים אלו עשויים לפתח אבני מרה מומלץ לתת להם כמניעה שתיית שמן זית ומיץ לימון ובנוסף אכילת תפוחים ומחית תפוחים יכולה לעזור. בקונסטיטוציה זו גם מומלץ לאכול סלמון, טונה וסרדינים אשר מכילים אומגה 3 הידועה ביכולתה להוריד רמות כולסטרול וטריגליצרידים; התוצאה תהיה דם פחות צמיג.

כדי לתמוך בבעיות העור האופייניות לאנשים אלו, יש לדאוג כי מערכת העיכול תהיה עשירה בפלורה ידידותית (יוגורט, קוטג') ומזון עשיר באבץ (דגנים מלאים, זירעוני חמניות, צדפות, בשר עגל, שרימפס, הרינג, ג'ינג'ר) וכן הלאה. כך שאם נדע לתמוך בצרכים הייחודים של הקונסטיטוציה של כל אחד מאיתנו, ניתן יהיה להאט את המחלות או אפילו למנוע אותן. יותר מכך, על ידי התאמת תוכנית תזונתית בהתאם לחולשות הגנטיות ניתן יהיה לטפל בשורשן של הבעיות הבריאותיות ואפילו לשמור על משקל תקין. לכן זוהי טעות להמליץ על תזונה אחידה לכל האנשים, מכיוון שכל אחד מאיתנו שונה. זוהי הסיבה כי תזונה מסוימת יעילה לאדם מסוים ולאחר לא תועיל. הקונסטיטוציה הגנטית של העין עוזרת לנו להבין מהם צרכי הגוף. באירידולוגיה אנחנו מתייחסים למספר קונסטיטוציות גנטיות, ולכל אחת מהן נתאים תוכנית תזונתית שונה, תוספי תזונה שונים, צמחי מרפא שונים אשר יתמכו בבריאות אופטימלית.

בואו לדבר על זה עם מיכל לזרוביץ בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור טבעית ואסתטיקה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום