ילד נכווה בפניו מצריבת מדוזה

(0)
לדרג

הילד, בן 11, סובל מכוויות בדרגה שתיים בפניו ובחזהו, וכן מבצקת משמעותית בפניו, לאחר שצלל בים ונכווה על ידי מדוזה

מאת: מערכת zap doctors

מפגש קטלני עם מדוזה: ילד בן 11 הובהל בסוף שבוע האחרון לחדר המיון של מחלקת הילדים במרכז הרפואי הלל יפה, לאחר שנכווה על ידי מדוזה בפניו ובחזהו בעת שצלל בחוף הים של חדרה.

הילד, מאחד הישובים בשרון, נכנס למים עם אחיו והחל לצלול. כפי הנראה נתקלה בו מדוזה בעת אחת הצלילות, שכיסתה את פניו וחזהו וגרמה לצריבות קשות, בעיקר בפניו אך גם בחזהו. הילד שיצא מן המים בזעקות בכי, נאסף מיד על ידי אביו אשר הבהילו לביה"ח.

בחדר המיון טופל הילד במהירות בשטיפות חוזרות של חומץ וניתנו לו משככי כאבים להקלה. הוא סובל מכוויות בדרגה שתיים בפניו ובחזהו, וכן מבצקת משמעותית בפניו וגירוי של לחמיות העיניים.

"חשוב לזכור", מציינת ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה, "כי בעת פגיעת מדוזה אין לשפוך מים רגילים על הכוויה. מה שאפשר ורצוי לעשות הוא שטיפה דווקא עם מי-ים, במידה שזה הדבר הזמין ביותר או בשטיפת חומץ/מיץ לימון טבעי על האזור הצרוב. ניתן להיעזר במשככי כאבים להקלה על כאב הצריבה. במקרה של הנער, ההגעה לבית החולים במהירות הייתה חשובה, מכיוון שהאזור הפגוע הוא רגיש במיוחד וגרם לתגובה אלרגית בנוסף לצריבה הרגילה".

כאמור, הנער אושפז במחלקת הילדים להמשך טיפול והתייעצות עם גורמים בתחום העיניים והכירורגיה הפלסטית.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

קרדיט תמונת שער: משרד הדוברת - מרכז הרפואי הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום