עבר בקריאה ראשונה: עדכון לסל

(0)
לדרג

הצעת החוק של ח"כ חיים אורון, לפיה סל הבריאות יועדכן מדי שנה בשיעור של 2%, עברה בקריאה ראשונה ברוב גדול

מאת: מערכת zap doctors

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, בדבר עדכון קבוע של סל התרופות בשיעור של שני אחוזים מדי שנה. בהצעת החוק תמכו 56 חברי כנסת ו-19 התנגדו לה.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר יורם בלשר, ברך את אורון וציין כי הגוף בראשו הוא עומד נאבק מזה שנים לעדכון קבוע של סל הבריאות, מנגנון הקיים במדינות רבות בעולם.

"עדכון אוטומטי בשיעור של שני אחוזים ישים קץ להתנהלות המבישה של השנים האחרונות, בה היה הסל נתון לשרירות לבו של משרד האוצר, שברצותו עדכן את הסל באופן חלקי וברצותו לא עדכן אותו כלל", אמר ד"ר בלשר והוסיף: "עדכון קבוע של שני אחוזים יאפשר להדביק את קצב התקדמות הרפואה ולכלול בסל טכנולוגיות רפואיות מתקדמות לטובת ציבור החולים".

גם באגודה למלחמה בסרטן הגיבו בקורת רוח להצבעת המליאה: "החוק האנושי ביותר בתולדות מדינת ישראל עבר בקריאה ראשונה. זוהי החלטה היסטורית ומשמעותית לחולי הסרטן, אשר נאלצים להילחם בכל שנה בתקציב סל התרופות ויוכלו מעתה להשקיע את האנרגיה בלנצח את המחלה עצמה. עדכון קבוע של שני אחוזים בכל שנה יאפשר לכלול תרופות וטכנולוגיות חדשניות בסל הבריאות כנדרש במדינה מתוקנת. זהו עדכון אשר עשוי להציל את חייהם של אלפי חולים שאין להם כוחות להילחם להשגת זכותם למצוא מזור למחלתם".

בואו לדבר על זה בפורום סל התרופות - מידע וייעוץ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום