"יש להיערך לרעידת אדמה"

(0)
לדרג

מנכ"ל משרד הבריאות מציין במכתב למוסדות רפואיים: עולה ההסתברות להתרחשות רעידת אדמה בעוצמה 6 בדרום לבנון, שתשפיע על צפון הארץ

מאת: מערכת zap doctors

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, שיגר היום (ב') מכתב לכל ראשי מערכת הבריאות, כולל בתי חולים, קופות חולים ומד"א, בו הוא מבקש מהם להיערך במהירות לקראת אפשרות של רעידת אדמה באזור צפון הארץ.

במכתבו כותב פרופ' ישראלי: "נוכח ההסתברות העולה להתרחשות "רעידת אדמה צפונית" בעתיד הקרוב, אבקש את ראשי הארגונים, הגופים ומוסדות הרפואה לפעול לקידום המוכנות ככל שניתן, על מנת למזער את נזקי רעידת האדמה ולאפשר מתן סיוע רפואי מירבי לנפגעים".

הרקע למכתב זה הוא תופעה סיסמית חריגה שנצפתה בדרום לבנון החל מאמצע פברואר. במשך כשלושה חודשים, כותב פרופ' ישראלי, התרחשו כ-500 רעידות אדמה "קטנות" בעוצמה של לפחות 2. בעשרת הימים האחרונים של חודש מאי ותחילת יוני התגברה העוצמה והרעידות הורגשו אף בצפון הארץ.

מחקרים רבים שהוצגו ע"י המכון הגאופיזי, הראו כי שינוי בקצב הפעילות מעלה את ההסתברות להתרחשות רעידת אדמה חזקה יותר.

לפי הוועדה הבינמשרדית להערכות לרעידות אדמה, עולה ההסתברות להתרחשות רעידת אדמה בעוצמה של 6 בסולם ריכטר בדרום לבנון, אשר תשפיע בעיקר על יישובי צפון מדינת ישראל (חיפה וצפונה), כולל הרס מבנים ותשתיות. על כן, מסיים פרופ' ישראלי את מכתבו בהמלצה לקדם מוכנות בטווח המיידי, בעיקר בקרב בתי החולים השונים בצפון.

סגן מנהל מרכז רפואי זיו בצפת, ד"ר קליין שפירא, הגיב על תוכן המכתב: "על פי הודעת משרד התשתיות מלפני שבוע, ידוע לנו כי מאז חודש פברואר 2008 קיימת פעילות סיסמית חריגה בדרום לבנון, כ-10 ק"מ מערבית למטולה ולקרית שמונה, וכ-20 ק"מ מזרחית לצור. ואולם, על הממשלה לחזק את התשתיות על פי המלצות המומחים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום