שני חיילים הוכשו; מצבם יציב

(0)
לדרג

שני החיילים הגיעו למרכז הרפואי זיו בצפת במצב קשה ומאושפזים עדיין בטיפול נמרץ. שני ילדים הוכשו גם הם; מצבם קל

מאת: מערכת zap doctors

שוב מקרים של הכשות נחש בסוף השבוע: שני חיילים בסדיר, שהוכשו במהלך הלילה בשני בסיסים שונים ברמת הגולן, הגיעו לילה (שבת) למרכז הרפואי זיו בצפת במצב קשה. השניים קיבלו טיפול נגד ההכשה וכעת מאושפזים במחלקת טיפול נמרץ במצב יציב. לדברי ד"ר יוסף עזרי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ, חייל אחד הוכש באמה והשני בכף היד.

נוסף על כך, שני ילדים הוכשו בישובים בגליל: ילדה בת 11 וחצי ממושב דלתון הוכשה מנחש ברגלה, בעת ששיחקה במגרש הספורט ביישוב. הילדה לא הבחינה בנחש ורק לאחר הגעתה למחלקת המיון במרכז רפואי זיו בצפת אבחן הצוות הרפואי כי הילדה הוכשה. היא יצאה מכלל סכנה ומאושפזת במחלקת ילדים ומצבה מוגדר קל.

למחלקה לרפואה דחופה הובא גם נער בן 17 וחצי מבית ג'אן, שהוכש מנחש ברגלו בזמן עבודה במטע. הנער קיבל טיפול רפואי ומצבו מוגדר קל. משפחתו של הנער תפסה את הנחש והביאה אותו למיון, על מנת לאבחן באיזה סוג מדובר.

ד"ר אנתוני לודר, מנהל מחלקת ילדים במרכז רפואי זיו, התייחס למקרי ההכשה האחרונים: "הסימנים הראשונים לאחר הכשת נחש הינם כאב דוקר או שורף, סימני הכשה על העור ונפיחות. סימנים נוספים שיכולים להופיע הם בחילה, הקאה, שלשול, חולשה וירידת לחץ דם. לעיתים מופעים סימנים מאוחרים כמו-נמק, שטפי דם וזיהום הפצע.

"ברמה מערכתית יתכנו הפרעות בקרישה, דימום במערכת העיכול, התכווצויות, הפרעה במערכת הלב וכלי הדם, איבוד הכרה ואי ספיקת כליות. החשוב ביותר הוא להביא את האדם שננכש במהירות האפשרית לחדר מיון להצלת חייו ולא לנסות לטפל בו, לא לעשות חוסם ערקים, לא למצוץ את הארס, לא לטלטל, פשוט להביאו במהירות האפשרית לחדר המיון הקרוב. הזמן הוא קריטי מבחינת הטיפול היעיל באדם שננכש".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום