עושים סדר במידע על רופאים

(0)
לדרג

שר הבריאות מתכנן להקים מערכת מידע עדכני על רופאים. המערכת תאפשר תכנון יעיל בתחום משאבי האנוש במערכת הבריאות

מאת: מערכת zap doctors

בשבועות הקרובים ימנה שר הבריאות, ח"כ יעקב בן-יזרי, צוות בראשות ד"ר יצחק ברלוביץ, מנהל ביה"ח וולפסון, לבחינת תהליך רישום מחדש של בעלי מקצועות הרפואה בישראל. ההחלטה התקבלה בעקבות דיונים בכנס ים המלח הנערך בימים אלה בנושא משאבי אנוש במקצועות הבריאות.

כיום המצב הוא שאין מידע מסודר במשרד הבריאות לגבי מצבת כוח האדם ולכן אין אפשרות לתכנן מהלכים קדימה, כמו לדוגמא המחסור ברופאים מרדימים. המטרה הראשונית היא להכין רשימה מסודרת ועדכנית ובה כל הרופאים בארץ (רשימה מסוג זה נמצאת כיום רק בהסתדרות הרופאים), ולעדכן אותה מדי מספר שנים. עדיין לא הוחלט מהם הקרטריונים שעל-פיהם תתבצע התעדכנות הרשימה וכל כמה שנים היא תתעדכן.

תכנון יעיל

לדברי השר בן יזרי, "לראשונה תוקם במערכת הבריאות מערכת מידע מעודכן של כל העוסקים במקצועות הרפואה, דבר שיאפשר תכנון יעיל בתחום משאבי האנוש במערכת הבריאות".

ממשרד הבריאות נמסר לדוקטורס כי בשבוע הבא יכונס דיון ראשון ובו יגובש צוות הועדה, ובהמשך תוגש הצעה לועדת שרים לעניני חקיקה בנושא אופן קידום ההליך והוצאתו לביצוע מיידי. המטרה היא שהועדה תסמיך את שר הבריאות להתקין תקנות המחייבות רישום מחדש לכל המקצועות הרפואיים, אשר ברישוי משרד הבריאות (בינהם: רופאים, רופאי שיניים, רוקחים, פסיכולוגים).

בואו לדבר על זה בפורום רפואה ומשפט.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום