55.2% מתעניינים בבריאות במדיה

(0)
לדרג

סקר מגלה: הציבור עוקב אחר הדיווחים החדשותיים בנושאי בריאות, הרבה מעבר למשוער עד כה. לשם השוואה: רק 30.8% מתעניינים בספורט

מאת: מערכת zap doctors

מסתבר שרוב הציבור הישראלי מתעניין בתחום הבריאות בכלי התקשורת, גם בהשוואה לתחומי סיקור אחרים שנתפסים כפופולארים. סקר חדש מצא כי 55.2% מהציבור הישראלי צורך תכנים בריאותיים במדיה, לעומת 30.8%, אשר קוראים, מאזינים או צופים בספורט.

המרואיינים נשאלו: "באיזה משני הנושאים אתה מתעניין כאשר אתה קורא עיתונים, גולש באינטרנט צופה בטלוויזיה או מאזין לרדיו?".

מיעוט מהמשתתפים (9.9%) בסקר ציין כי הוא אינו מתעניין באף אחד מהנושאים, 2.6% השיבו כי הם מתעניינים באותה מידה בספורט ובבריאות ו-1.5% מהמשתתפים סירבו להשיב.

כצפוי, בתחום הספורט, ניכר הבדל משמעותי בין נשים לגברים אשר השתתפו בסקר. 75.2% מהנשים הצהירו כי הן מתעניינות יותר בבריאות מאשר בספורט, ומעט יותר ממחצית מהגברים (52.3%) אמרו כי הם מתעניינים יותר בספורט. על אף הבדלים אלו בין נשים לגברים, מסתבר, כי כשליש מהגברים מתעניינים בבריאות ורק 10% לא מתעניינים באף אחד מהנושאים..

כאשר נבדק משתנה הגיל בין המשיבים בסקר, הסתבר, כי ישנה העדפה ברורה ומובהקת של תחום הספורט על פני תחום הבריאות, בקרב גילאי 18 עד 24, כאשר 48.9% מהם ציינו, כי הם מעדיפים ספורט. לעומת זאת, בקבוצות גילאים בוגרות יותר היו התוצאות שונות בתכלית: משתתפים בגילאי 25 עד 34, ובגילאי 45 ועד 54 התעניינו יותר בבריאות - 66.4% ו-58.4% בהתאמה.

בסקר הטלפוני השתתפו כ-500 מרואיינים ומרואיינות. הסקר נערך ביוזמת משרד יחסי הציבור של נאוה עינבר, המתמחה בבריאות, באמצעות מכון המחקר Market Watch (מרקט ווטש), בניהולו של אבינעם ברוג.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום