צרכנות רפואית מס' 143

(0)
לדרג

תרופה חדשה לסרטן השד, סדנת הכנה להורות, טיפול ביתי בכאב ומכון לרפואת שיניים וכירורגיית פה ולסת. עדכוני צרכנות

מאת: מערכת zap doctors
תרופה חדשה לסרטן השד

סוכנות התרופות האירופאית ה-EMEA, אישרה לחברת התרופות גלקסו סמית קליין (GSK) לשווק את טייקרב (Tykerb), תרופה חדשה הניתנת ללקיחה בבליעה לטיפול בסרטן שד מתקדם או גרורתי, בשילוב עם כימותרפיה, ב-27 מדינות החברות באיחוד האירופי. האישור ניתן בעקבות קבלת תוצאות מעודדות של ניסויים קליניים, שחלקם אף התקיימו בישראל, אשר הראו שיפור בסיכויי הישרדות בחולות סרטן השד. התרופה ניתנת בצורת כדורים והטיפול אינו מצריך אשפוז או עירוי. מדובר בתרופה ביולוגית ממוקדת מטרה, שהחומרים הפעילים בה תוקפים באופן ישיר רק את הקולטנים בתוך התא הסרטני ואינם פועלים על תאים אחרים כמו בטיפול כימותרפי.

בימים הקרובים תוגש התרופה לדיוני הועדה הציבורית להרחבת סל התרופות לשנת 2009. בחודש מרץ 2007 קיבלה התרופה גם את אישור ה-FDA, מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית ובעקבות כך הוגשה לרישום בישראל במשרד הבריאות וממתינה לקבלת אישורו.

בחודש דצמבר 2007 השיקה בישראל חברת התרופות גלקסו סמית קליין (GSK) תכנית נגישות, במסגרתה קיבלו עד כה 124 נשים בישראל את התרופה ללא תשלום. עם קבלת אישור סוכנות התרופות האירופית, הודיעה GSK כי כל הנשים ברחבי הארץ, אשר החלו כבר לקבל את התרופה ללא תשלום, ימשיכו לקבלה כל ימי חייהן. בנוסף לכך, עד לאישורה במשרד הבריאות בישראל, תוכלנה חולות נוספות המעוניינות להצטרף לתכנית, לקבל את התרופה ללא תשלום, במרכזים הרפואיים בהם היא פועלת: שיבא בתל השומר, קפלן ברחובות, הדסה בירושלים, רמב"ם בחיפה, המרכז הרפואי תל אביב, המרכז הרפואי רבין בפתח תקוה וסורוקה בבאר שבע.

צעדים ראשונים בהורות

ביציאה לדרך חדשה, תמיד טוב שיש עזרה, הדרכה והנחייה; כך גם בהורות. סדנה חדשה במועדון היולדות "מאמי ליס", של בית החולים "ליס" ליולדות, תכין את ההורים שבדרך ותקנה כלים, ידע והכוונה לקראת ההורות הקרבה. מטרת הסדנה לאפשר להורים לעתיד לדון בהיבטים שונים של הורות ולהתכונן למעבר מזוגיות להורות.

הסדנה כוללת שמונה מפגשים העוסקים בתחומים שונים ובדילמות הצפות בתחילת הדרך כהורים: איך הופכים מזוג למשפחה, צרכי הילד מול צרכי ההורים בבית, כלים להקנות לילד, סגנונות הורות שונים, סמכות הורית, הצבת גבולות ויחסי קרבה. נושאים נוספים שידונו, הינם: תפיסת המציאות בין הילד להורה והקניית עיקרון הבחירה, עקביות בחינוך ותרומת היצירתיות להורות ולמשפחה.

לדברי לימור קרלינסקי - ארג'י, מדריכת הסדנה, שהוסמכה במכון 'אדלר', "בתפקידנו כהורים כדאי ומומלץ לשים את האגו קצת בצד ולהביט קדימה, לטווח הארוך. מומלץ לבחון אילו ערכים אנחנו מעניקים לילדינו שידריכו אותם בעתיד, לבדוק עם הילד מה הוא מרגיש, ומה הוא רוצה לעשות, וכמו כן לחכות עם העצות והתשובות שלנו לכל דבר שילדנו מעלה. כדאי לנו כהורים לבדוק שוב את עצמנו, אולי כל מה שילדנו צריך זה חיבוק מאמא או אבא".

טיפול ביתי בכאב

Handy Cure, מכשיר חדשני לטיפול בכאבים באמצעות לייזר רך, משווק בימים אלה בישראל. המכשיר פותח על ידי חברת "מדיקל קוונט" והינו תוצר של שיתוף פעולה בין קבוצת מהנדסים ישראלים ואנשי מדע רוסים, יוצאי סוכנות החלל הרוסית. בפיתוחו של המכשיר הושקעו כמיליון דולר והוא מאושר לטיפול ביתי.

המכשיר מבוסס על רפואת הקוונטים ומשלב טיפול באמצעות פולסים של לייזר רך, אור אינפרא אדום, גלי אור אדום ושדה מגנטי סטטי, אשר מסייעים בשיכוך כאבים. השילוב של ארבעת מקורות האנרגיה יוצר אפקט סינרגטי, ומאפשר השגת תוצאות קליניות מהירות בתוך זמן קצר יחסית. האפקט הטיפולי של מקורות האנרגיה משפר משמעותית את יכולת חדירת האור לתא. הוכח מחקרית כי רק השילוב הנ"ל מביא לתוצאות משמעותיות בהשפעה הביולוגית על הרקמה שלא מתקבלות על ידי טיפול בכל אחד מהפרמטרים בנפרד.

המכשיר מטפל במקור הכאב ובבעיות רפואיות המתאפיינות בכאבים חזקים או כאבים כרוניים, כגון: כאבי גב, כאבים בעמוד השדרה, כאבים ודלקות הנובעים מפריצת דיסק וכ"ו. באמצעות המכשיר ניתן לרפא רקמות פגועות, לשפר זרימת דם, ולעודד וליצור תאים חדשים. המכשיר ניתן לשימוש לילדים החל מהגיל הרך, לספורטאים שעברו פציעות ספורט בדרגות שונות, לחולים כרוניים וכן לכלל האוכלוסייה הבוגרת.

הטיפול במכשיר אינו פולשני, ללא תופעות לוואי והוא קל ובטוח לשימוש ביתי. בעזרת מספר טיפולים יכולים המטופלים לחוש הקלה משמעותית בכאבים. שימוש במכשיר אינו מצריך השגחה רפואית צמודה. כמו כן, הוא קומפקטי ונייד וניתן לשאת אותו ממקום למקום בקלות. הטיפול באמצעות המכשיר אינו שולל טיפול רפואי קונבנציונאלי אחר, ואילו שילוב שתי הגישות יכול להוביל להחלמה מהירה ולאפשר הפחתת צריכת התרופות הקונבנציונאליות ואף להגדלת השפעתן.

המכשיר מאושר לשימוש על-ידי מכון התקנים ומשרד הבריאות בישראל, על-ידי מנהל התרופות האמריקאי FDA ורשות התקנים האירופית CE. ניתן להשיגו בבתי המרקחת הפרטיים, במכונים אורטופדיים ובמרפאות הכאב בבתי החולים.

לרגל ההשקה ניתן לרכוש את המכשיר, להתנסות ולהחזירו תוך חודש ימים בתשלום סמלי בלבד.

מכון לכירורגיית פה ולסת

מכון חדש וייעודי לרפואת שיניים וכירורגית פה ולסת החל לפעול במרכז הרפואי הלל יפה. המכון מכיל 5 יחידות דנטאליות, המאפשרות לתת מענה כוללני לכל סוגי טיפולי השיניים, הפה והלסת.

במכון מועסקים רופאים מומחים בכירורגית פה ולסת, במחלות חניכיים (פריודונטיה) בשיקום הפה וברפואת שיניים לילדים. כל יחידת עבודה מצוידת במכשיר רנטגן דיגיטאלי חדיש, מכשור דנטאלי ממחושב ועוד.

"אחד היתרונות העיקריים של המכון", מסביר ד"ר שלמה ברק, מנהל המכון, "הוא מיקומו בבית חולים המספק את כלל השירותים הנדרשים ברפואה. מבחינה זו, ביצוע של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה או חלקית נעשה בפיקוח רפואי של רופאים מרדימים מומחים. בדומה, חולים כרוניים, כמו חולי לב או חולי סוכרת לדוגמא, הזקוקים לטיפולי שיניים תחת פיקוח רפואי וייעוץ של מומחים נוספים מלבד רפואת שיניים, יקבלו כאן ייעוץ היקפי בטרם יבצעו את טיפולי השיניים או ניתוחי הפה והלסת להם הם נדרשים".

בנוסף, המכון מפעיל שני חדרי ניתוח משוכללים ומאובזרים במיטב הציוד הרפואי ומצויד במכשיר לייזר חדיש לטיפולים כירורגיים. לצד חדרי הניתוח קיים חדר התאוששות, כך שהמטופלים נמצאים בהשגחה צמודה בתנאים מיטבים בתום ההליך הניתוחי. יתרון נוסף הוא מתן טיפולי שיניים לילדים באופן שיקל על ביצוע הטיפול וכן יפחית את הפחד הקיים בדרך כלל אצל ילדים מטיפולי שיניים. "ישנה אפשרות לבצע טיפולים בהרדמה מקומית, בעזרת גז צחוק ואפילו בהרדמה כללית במידת הצורך. כמו כן, בדומה למבוגרים, יינתן טיפול שיניים בהרדמה כללית לילדים מוגבלים בריאותית", מסביר ד"ר ברק.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סרטן השד
פורום הריון ולידה
פורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב
פורום רפואת שיניים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום