אושר: עונש חמור לתוקפי רופאים

(0)
לדרג

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית עונשי מינימום של שישה חודשים לנוקטים באלימות כנגד רופאים. מוקדם יותר אירעו מקרי אלימות נוספים

מאת: מערכת zap doctors

הצעות החוק של ח"כ חיים אורון, יו"ר מר"צ, וח"כ יואל חסון מישראל ביתנו להחמרת הענישה עם תוקפי רופאים עברו היום (ד') בכנסת בקריאה טרומית. הצעות החוק קובעות עונשי מינימום של שישה חודשים לכל הנוהג באלימות כנגד רופאים וסגל רפואי. בעד הצעות החוק הזהות של ח"כ אורון וח"כ חסון הצביעו כל 14 חברי הכנסת שנכחו במליאה.

ד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית, הביע סיפוק מתוצאות ההצבעה. הוא ציין כי שני מקרי אלימות נוספים שאירעו היום בביה"ח אברבנאל ובלינסון, שבים ומוכיחים, כי האלימות נגד רופאים הפכה מזמן למכת מדינה ולמציאות יומיומית. "על החברה הישראלית לנקוט את כל האמצעים שברשותה כדי להגן על הרופאים וכדי להרתיע את כל שחושב שמותר לו להרים יד על רופא", אמר .

ד"ר בלשר הביע פליאה על כך ששר הבריאות, יעקב בן-יזרי, ששהה באותה שעה במשכן הכנסת, לא נכח בהצבעה בנושא שצריך היה להיות מוצב בראש סדר העדיפויות של משרדו, וזאת למרות שהצהיר בכלי התקשורת לפני מספר ימים כי יפעל להחמרת הענישה נגד תוקפי רופאים.

מוקדם יותר הבוקר הגיעה לכנסת משלחת של רופאים בכירים יחד עם ד"ר נינה גיא, רעייתו של ד"ר מריוס גיא, שנפצע קשה בעקבות תקיפת מטופל. הרופאים נפגשו עם חברי הכנסת: עתניאל שנלר, חיים אורון, יצחק אהרונוביץ , דוד רותם ודוד טל. הם תיארו בפניהם את ממדי האלימות במוסדות הרפואיים ואת השלכותיה הקשות על מערכת הבריאות וביקשו את תמיכת הכנסת בהצעות חוק לבלימת האלימות נגד סגל רפואי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום