הרופאים הפגינו, רופא נוסף הותקף

(0)
לדרג

בעיצומה של הפגנת הרופאים בירושלים כנגד אלימות הותקף רופא נוסף בידי מטופל. הרופא, אורתופד בהכשרתו, נפצע בידו באורח קל

מאת: מערכת zap doctors

גל האלימות כנגד רופאים אינו פוסק: חמישה ימים לאחר שד"ר מריוס גיא הותקף ונפצע באורח קשה בידי מטופל, רופא נוסף, ד"ר דן סרנגה, היה היום (ב') קורבן לאלימות.

ד"ר סרנגה, רופא אורתופד, הותקף במרפאה לרפואה מייעצת של שירותי בריאות כללית בבת ים, על ידי חולה שביקש ממנו אישור רפואי. הרופא הפנה את החולה למשרד, בטרם הותקף על ידו. ד"ר סרנגה נפצע באורח קל בידו.

ד"ר שלמה בירקנפלד, יו"ר ארגון רופאי שירותי בריאות כללית, שמשמש גם כמנהל המרפאה בה התרחשה היום התקיפה, שמע על האירוע בשעה שהשתתף באסיפה של ההסתדרות הרפואית מול משרד הבריאות במחאה על האלימות הגואה נגד רופאים. ד"ר בירקנפלד אמר כי תקיפת הרופא שבה ומדגישה עד כמה חשופים הרופאים בבתי החולים ובמרפאות למעשה אלימות יום-יומיים. הוא דרש ממשרד הבריאות לנקוט צעדים מיידיים וממשיים לבלימת נגע האלימות במוסדות הרפואיים.

כצעד מחאה על תקיפת ד"ר סרנגה, תיסגר מחר בבוקר המרפאה בשעות 8:00-12:00.

ד"ר בלשר: יצאתי מודאג ומאוכזב מהפגישה עם שר הבריאות

ד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית, הודיע לאחר פגישתו הבוקר עם שר הבריאות כי הוא יצא ממנה מודאג אף יותר ממה שנכנס אליה. לדבריו, האירוע הקשה שאירע לד"ר גיא מריוס לא חלחל אצל השר וכי הוא ממשיך לדבר בססמאות. לדבריו, במקום לנקוט יוזמה חדשה ולגבש תוכנית חירום לבלימת תופעת האלימות, השר גלגל את האחריות אל מערכת האכיפה והמשפט. "במקום לשמוע ממנו רעיונות חדשים להתמודד עם התופעה הקשה, שמענו ממנו שהאלימות היא נגע כלל חברתי", אמר ד"ר בלשר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום