51% לא ידעו שעישון פוגע בפוריות

(0)
לדרג

לרגל יום ללא עישון, סקר מגלה: רק 53% מהישראלים ידעו שעישון בזמן הריון מהווה גורם סיכון ל"מוות בעריסה" אצל תינוקות

מאת: מערכת zap doctors

כמחצית (51%) מהישראלים אינם מודעים לעובדה שעישון סיגריות משפיע על פוריותם של שני בני הזוג. כך עולה מסקר שנערך על ידי 'שירותי בריאות כללית' לרגל היום העולמי ללא עישון, המצוין היום (ד'). 22% מהישראלים חושבים שהעישון כלל אינו פוגע בפוריות של שני בני הזוג ו-19% אינם יודעים אם הוא פוגע או לא. בחתך לפי גיל מתגלה כי שליש מהצעירים בגילאי 18-24 סבורים שהעישון אינו משפיע כלל על הפוריות. עוד עולה מהסקר שהמודעות לנזקי העישון לפוריות נמוכה בעיקר בקרב חרדים.

למרות המודעות הנמוכה יחסית להשפעת העישון על פוריותם של בני הזוג, הישראלים מודעים באופן כללי לעובדה שעישון וחשיפה לעישון כפוי, עלולים להזיק לעובר אך אינם יודעים מספיק מהן הסכנות: 90% מהנשאלים אמרו כי עישון בסביבתה של אישה הרה עלול לגרום נזק לעובר. למרות שבמחקרים נמצא כי עישון בזמן הריון מהווה גורם סיכון לתופעת "מוות בעריסה" אצל תינוקות, רק 53% מהישראלים ידעו זאת. גם לגבי הגברת הסיכון להפלה כתוצאה מעישון בהריון - המודעות אינה מספקת ועומדת על 66% מהישראלים בלבד.

הסקר, שנערך באמצעות מכון Market watch בקרב 500 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת, בדק גם את המודעות של הישראלים לסכנות של עישון בזמן נהיגה ומצא תוצאות לא מחמיאות: שליש מהגברים וכרבע מהנשים בישראל סברו כי עישון במהלך נהיגה אינו מגביר את הסיכון לתאונות דרכים.

ד"ר דיאן לוין, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאות ב'שרותי בריאות כללית', אמרה בתגובה לממצאים אלה: "הסקר מלמד כי המודעות הציבורית לסכנות שבעישון הכפוי, במיוחד לנשים הרות, גבוהה, אך יחד עם זאת, רואים כי עדיין יש צורך להגביר את המודעות לנזקי העישון לקראת ובזמן ההריון, ובעיקר בכל הנוגע לקשר בין עישון לבעיות פוריות. אומנם עישון אינו הגורם היחיד לבעיות פוריות, אך הוא אחד הגורמים הנמצאים בשליטה וניתן להפחיתו על ידי הפסקת עישון".

בואו לדבר על זה בפורום גמילה מעישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום