פנייה למעשנות: היזהרו מקמטים

(0)
לדרג

האגודה למלחמה בסרטן תפרסם מודעות בשירותי הנשים בברים ובתי קפה בארץ, המזהירות: עישון הוא גורם מרכזי בהזדקנות מוקדמת של העור

מאת: מערכת zap doctors

החוק האוסר עישון במקומות ציבוריים נכנס לתוקפו לפני כחצי שנה. על אף המודעות לנושא וההתייחסות הגוברת אליו במסעדות ובבתי הקפה, הרי שבסצנת המועדונים בישראל עדיין נותר רבות לשפר. באגודה למלחמה בסרטן הוחלט, בנוסף לפעילות ההסברה נגד עישון בבתי הספר, בכלי התקשורת, בכנסים ועוד - לפנות לציבור הבליינים, במקום בו כולם מבקרים.

השנה ההתמקדות תהיה דווקא בקרב הבלייניות. על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור המעשנות נמוך יותר משיעור המעשנים בישראל, אך הירידה בשיעורי העישון ב-20 השנים האחרונות הייתה נמוכה יותר בקרב נשים. מחקרים שונים שנערכו לאורך השנים מצאו כי בנוסף לנזקים הבריאותיים החמורים של העישון, העישון הוא גורם מרכזי בהזדקנות מוקדמת של העור ולהיווצרות קמטים והזדקנות מוקדמת של עור הפנים. כמו כן, עישון מוביל לפגמים אסתטיים נוספים, ביניהם: כתמים על השיניים, ריח לא נעים וגוון צהבהב על האצבעות.

מסע ההסברה פונה לנשים צעירות, חיילות ואפילו בנות נוער: המודעה (ראו תמונת שער) מציגה אישה צעירה, יפה ומטופחת, אך "מקומטת". המסר: "קמטי עישון זה הבעיה הקטנה שלך. העישון הורג". דווקא העישון, שטופח בעבר בקולנוע ובטלוויזיה כסממן לסקסיות, מתברר כפוגם בעור הפנים והגוף.

המודעות יופיעו בשירותי נשים בלמעלה מ-200 מועדונים, בתי קפה וברים מובילים ברחבי הארץ. במקביל, ייתלו במקומות בולטים בשירותי הגברים מודעות המזהירות כי עישון עלול לגרום לאימפוטנציה.

יום ללא עישון יתקיים ב-31 במאי.

בואו לדבר על זה בפורום גמילה מעישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום