נוגדי דיכאון פוגעים בנגיף ב-HIV

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה: תרופות נוגדות דיכאון מקבוצות מסוימות יכולות לסייע לגוף להילחם בנגיף ה-HIV/איידס ואפילו בגידולים סרטניים

מאת: מערכת zap doctors

נוגדי דיכאון יכולים לעזור למערכת החיסונית של הגוף להילחם במחוללי מחלה זיהומיים - כך עולה ממחקר חדש שתוצאותיו המלאות מתפרסמות בכתב העת המדעי Biological Psychiatry.

תרופות נוגדות דיכאון מגבירות את פעילותם של תאי ההרג הטבעיים (Natural Killer cells). תאים אלו הם תאי דם לבנים ששייכים למערכת החיסון ואחראים על הגנה על הגוף בפני מגוון רחב של מחוללי מחלה זיהומיים, כמו גם לגידולים. תאים אלה משחררים בגוף חומר שגורם לתהליך שבו תאים אחרים (במקרה זה תאים של מחוללי הזיהומים) פשוט משמידים את עצמם (תהליך שנקרא אפופטוזיס). תאי ה-NK פעילים במיוחד נגד נגיפים.

המחקר נערך בעקבות ממצאים שקבעו כי לחץ ודיכאון מחלישים את פעילות תאי ההרג הטבעיים (NK cells) ויכולים להאיץ את תהליך ה-HIV/איידס בגוף. המדענים גייסו לצורך המחקר נשים נשאיות HIV שנמצאות במצב של דיכאון, ונשים שחיות עם HIV ואינן במצב דיכאון, וטיפל בשתי הקבוצות בשלושה סוגים של כדורים לטיפול בלחץ ודיכאון.

שתי תרופות: ציטאלופראם (בארץ התרופה מוכרת יותר בשמות "ציפרמיל" או "רסיטל") ו-"substance P antagonist" הגבירו את פעילות תאי ה-NK, בזמן שתרופה בשם RU486 לא השפיעה כלל.

ראש קבוצת המחקר, ד"ר דוייט אבאנס מאוניברסיטת פנסילבניה בפילדלפיה, אמר: "הממצאים מראים כי מתן נוגדי דיכאון מקבוצת מעכבי ספיגה חוזרת של סרטונין ומקבוצת חוסמי חומר P לאנשים החיים עם HIV מגבירה את פעילות תאי ה-NK".

לכתבה המקורית על המחקר - לחצו כאן.

לאתר הוועד למלחמה באיידס - הקליקו כאן.

בואו לדבר על בפורום מחלות המועברות במגע מיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום