חניכיים בהריון: לעצור את הנסיגה

(0)
לדרג

מדוע עולה שיעור מחלת החניכיים בזמן הריון? דוקטורס מציג: כל ההסברים והדרכים למניעה או עצירת התפתחות המחלה

מאת: מערכת zap doctors

במהלך ההריון עלולה העלייה בפעילות ההורמונלית לגרום לזיהום ולדימום בחניכיים. השינוי ברמות ההורמונים שהגוף חווה גורם לחניכיים להיות רגישים יותר לפלאק מזיק - אותה שכבת חיידקים דביקה ושקופה הנוצרת בקביעות על השיניים.

אם אכן קיימים סימנים למחלת חניכיים, ההריון עלול להחמירם. משום כך, חיוני להקפיד במיוחד על היגיינת הפה. אצל כ-70% מהנשים קיימת מחלת חניכיים בצורה כלשהי, וכ-50% מכלל הנשים סובלות מדלקת חניכיים הריונית. שמירה על ניקיון הפה מפחיתה את החיידקים הגורמים לדלקת ומגבילה את כניסתם למחזור הדם ולשליה.

הפלאק הוא אחת הסיבות העיקריות למחלת חניכיים. אם הפלאק אינו מוסר באופן יומיומי על ידי צחצוח ושימוש בחוט דנטלי, הוא מצטבר על השיניים ומתחת לקו החניכיים. דבר זה עלול להוביל לגינגיביטיס - השלב הראשון של מחלת חניכיים. הזנחה במקרה כזה עלולה לגרום להחמרת המחלה, היינו להתפתחות מחלת מיסב השן - מצב שבו החניכיים והעצמות התומכים בשיניים ניזוקים לתמיד.

אם הנכם סובלים ממחלת חניכיים, יהיה עליכם להיבדק אצל רופא השיניים; על פי רוב ניתן להתגבר על מחלה בשלב מוקדם או לשלוט על התפתחותה. שימו לב לסימני האזהרה הבאים:

1. החניכיים רכים, נפוחים, או אדומים.
2. החניכיים מדממים בעת צחצוח או שימוש בחוט דנטלי.
3. אינך יכולה להיפטר מריח רע או מטעם רע בפה.

במהלך ההריון קיים סיכון מוגבר לריקבון השיניים. התשוקה למזון המכיל סוכר ובחילות הבוקר עלולים לגרום לאישה ההריונית להיות רגישה יותר לפיתוח עששת. ניקיון ראוי של השיניים ימנע את ריקבון השן, וכן מחלות חניכיים.

הריון והיגיינת פה - מדריך מהיר

צחצחי שיניים לפחות פעמיים ביום: בבוקר ולפני השינה.

השתמשי במברשת שיניים רכת זיפים (ידנית או חשמלית).

צחצחי במשך שתי דקות לפחות, על מנת להסיר פלאק ביעילות.

שימוש יומיומי בחוט הדנטלי מסיר פלאק בין השיניים ומתחת לקו החניכיים (אזורים שאליהם מברשת השיניים אינה יכולה להגיע). החוט הדנטלי יכול לנקות עד 40% משטחי השיניים.

השתמשי במשחת שיניים עם פלואוריד - הפלואוריד עוזר במניעת עששת.

אכלי ארוחות מאוזנות, עם סוגי מזון עשירים בסידן, כדי לעזור לך ולתינוקך לקבל את כל החומרים המזינים, להם אתם זקוקים, ולשמור על שיניים וחניכיים בריאים.

עדכני את רופא השיניים שלך על הריונך, והגיעי אליו לביקורות שגרתיות.

המידע באדיבות מומחי חברת Oral-B

בואו לדבר על זה בפורום פריודונטיה, מחלות חניכיים ושתלים דנטלים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום