הצחוק מסייע בטיפולי פוריות

(0)
לדרג

מחקר חדש: שיעור ההריונות בקרב נשים שפגשו ליצן רפואי במהלך טיפולי פוריות היה גבוה ב-15% מקבוצת הנשים שלא נפגשה עימו

מאת: מערכת zap doctors

טיפולי פוריות גורמים לזוגות ובעיקר לנשים שעוברות אותם ללחצים רבים. מסתבר, שרוגע וצחוק הינם פרמטרים חשובים להצלחת הטיפול. ד"ר שבח פרידלר, סגן מנהל היחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי אסף הרופא ומומחה לפוריות, מסיים בימים אלה מחקר בנושא, אשר פורסם לראשונה בדוקטורס. המחקר בדק את ההשפעות הפיזיולוגיות של הצחוק על נשים שעוברות טיפולי פוריות, ומסקנתו היא כי יש קשר בין רוגע לסיכויים להיכנס להריון.

במחקר נבדקו 100 נשים שפגשו ליצן רפואי לאחר שעברו טיפול להחזרת עוברים. במקביל, עברו 100 נשים אחרות טיפול זהה, מבלי לפגוש ליצן רפואי. כל הנשים המשיכו לאחר מכן בשגרת היום הרגילה (והמלחיצה) שלהן. תוצאות המחקר הראו כי שיעור ההריונות בקרב הנשים שפגשו ליצן רפואי היה גבוה ב-15% מקבוצת הנשים שלא נפגשה עימו.

הנשים נחשפו כ-15 דקות לליצן הרפואי לאחר שסיימו את הטיפול. ד"ר פרידלר מסביר, כי "במשך 3 חודשים בנינו את הדרך הנכונה לפנות לנשים כדי לגרום להן לחייך ולהיות רגועות. בסופו של דבר הליצן הרפואי הגיע בתחפושת של שף ובמהלך המפגש, בין היתר, הוא סיפר בדיחות וביצע קסמים". עוד הוא מוסיף: "הבנו שדמות של ליצן עם אף אדום לא מתאימה לנשים, ולכן החלטנו למצוא דמות מתאימה יותר".

קשר בין צחוק ובריאות

ד"ר פרידלר, שהוא גם פנטומימאי בוגר ביה"ס לפנטומימה בפריז, משמש כיו"ר ארגון "צחוק בריא" - העמותה הישראלית לליצנות רפואית וג'לולוגיה, והוא מאמין כי הזוית הפסיכולוגית משמעותית ביותר גם בענייני רפואה. לדבריו, "ההומור הוא כלי בעל משמעות שצריך לדעת כיצד להשתמש בו נכון".

לדברי ד"ר פרידלר, "תחום הליצנות הרפואית הינו תחום צעיר מאד יחסית והשימוש בו הוא בעיקר עם ילדים. עדיין אין מספיק מחקרים על תחום זה, אך ישנם מספר מחקרים המרמזים על קשר בין הומור ובריאות. על תחום הליצנות הרפואית להיות מוכר, כדי שאנשים יוכשרו כראוי וכדי שהתחום יהיה מבוקר. ידוע שהצחוק מפעיל מנגנון בגוף שמשפיע על המערכת החיסונית ומערכת לב-ריאה, ויש קשר אמיתי בין צחוק לרפואה".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום פוריות - ייעוץ רגשי ותמיכה
פורום התמודדות עם מצבי מתח, לחץ וחרדה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום