מינון הריטלין יוכפל

(0)
לדרג

משרד הבריאות אישר לעלות את מינון הריטלין. פרופ' אור-נוי: "ההחלטה תקל על האפשרות לטפל במבוגרים עם הפרעות קשב וריכוז"

מאת: מערכת zap doctors

מעתה גם המבוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז יוכלו לנהל חיים רגועים: משרד הבריאות אישר את העלאת המינון המקסימלי המותר בישראל לריטלין. למהלך זה דרוש אישור של משרד המשפטים, אשר אמור להתקבל בקרוב.

עד כה משרד הבריאות הגביל את הכמות היומית המקסימלית עד ל-60 מ"ג ליממה. מכיוון שהמינון ניתן בהתאם למצבו ולמשקלו של המטופל, נוצר מצב שבני נוער שמנים ואנשים מבוגרים לא קיבלו את הכמות המתאימה. על-פי ההחלטה החדשה, המינון המקסימלי של ריטלין יהיה עד ל-90 מ"ג ביממה. במקרים חריגים במיוחד (אנשים גבוהים מאד או בעלי משקל עודף), תותר הנפקה של ריטלין במינון מקסימלי של 120 מ"ג, לאחר אישור מיוחד של הרופא המטפל ומנהל המוסד הרפואי.

על-פי נתוני משרד הבריאות, הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא תופעה שכיחה, המוערכת אצל כ-5%-10% מכלל אוכלוסיית הילדים בבית-ספר. כיום ידוע שהיא אינה חולפת בגיל הבגרות, ולכן התופעה מלווה חלק ניכר מהלוקים בה גם בגיל ההתבגרות ובבגרות. העדר טיפול עלול לגרום נזק קשה לתפקודו של האדם ובריאותו.

השימוש בריטלין הוכפל

לדברי, פרופ' אשר אור-נוי, מנהל המחלקה להתפתחות הילד במשרד הבריאות, "בשנים האחרונות יותר ויותר מבוגרים צורכים ריטלין. אנו מברכים על כך שהם מטפלים בבעיה, מכיוון שמבוגר עם בעיות קשב וריכוז יכול להוות סכנה בכביש; הוא פחות מסוגל לשמור על כללי נהיגה בטוחה, וכתוצאה מכך הוא עלול לגרום לתאונות. בנוסף, ישנם כאלו אשר סובלים מהתפרצויות זעם ואף מגיעים למעשים פלילים". עוד הוא מוסיף, כי "אנשים שלוקחים את הכדור לטווח ארוך מתנהגים רגיל כמו אנשים ללא ההפרעות".

פרופ' אור-נוי מציג נתונים מפתיעים ביותר: "על-פי נתוני משרד הבריאות ב-4 שנים האחרונות הוכפל השימוש בריטלין". לדבריו, "עיקר העלייה נבע מהעובדה שיותר אנשים מבוגרים החלו להשתמש בתרופה לזמן ממושך. ניתן לראות את מגמת העלייה בעולם כולו.

"על-פי נתוני משרד הבריאות, כ-25-30 אלף ילדים ומבוגרים בארץ משתמשים בריטלין; אלו רק מחצית מהאנשים שצריכים לקבל את התרופה, אך מסיבות שונות כגון אי אבחון, הם לא מטופלים".

בסיום דבריו מבהיר פרופ' אור-נוי כי "ההחלטה חשובה מאד מכיוון שהיא תקל על האפשרות לטפל במבוגרים עם הפרעות קשב וריכוז".

בואו לדבר על זה בפורום קשב, ריכוז ויכולות למידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום