צרכנות רפואית מס' 136

(0)
לדרג

חדשות צרכניות: תוצאות מחקר בנושא סרטן המעי הגס, טיפול בצרבת בהריון, שירות הריון בליווי אישי ומרפאת פוטותרפיה באשדוד

מאת: מערכת zap doctors
מחקר בנושא סרטן המעי הגס

מחקר חדש מוכיח: השילוב של אלוקסטין ו-5FU\LV יעיל בשיפור יכולת ההישרדות בקרב חולי סרטן המעי הגס עם גרורות נתיחות בכבד. השבוע התפרסם במלואו בירחון הרפואי LANCET מחקר, אשר בדק את היעילות של שילוב טיפול כימותרפי לפני ואחרי ניתוח של גרורות נתיחות בכבד שהן משניות לגידולי מעי גס ורקטום.

המחקר מדגים לראשונה שטיפול לפני ואחרי ניתוח ב-FOLFOX 4 אשר ניתן לחולי סרטן מעי גס ורקטום עם גרורות נתיחות בכבד, משפר ב-9.2% את זמן ההישרדות ללא התקדמות המחלה; זאת בהשוואה לניתוח בלבד. בנוסף, הוא הוריד את הסיכון לחזרת המחלה ב-27% באותם חולים שעברו כריתה מוצלחת של הגרורות. במחקר השתתפו 364 חולים, אשר חולקו אקראית לשתי זרועות: באחת טיפול סטנדרטי בניתוח בלבד, ובשנייה (טיפול ניסיוני) טיפול סביב ניתוחי עםFOLFOX4.

"אצל 75% מהחולים שעוברים הסרה של גרורות נתיחות בכבד ישנה הישנות של המחלה. מצאנו כי השימוש ב-FOLFOX4 לפני ואחרי ניתוח מפחית את הסיכון של הישנות המחלה ברבע, לעומת ניתוח בלבד", כך אמר החוקר הראשי, פרופ' ברנרד נורדלינגר, העומד בראש המחלקה האונקולוגית ומחלקת ניתוחים בבית החולים AMBROISE PARE אשר בבולון, צרפת. הוא הוסיף כי זהו "המחקר הראשון שמדגים 3 שנים של שרידות עם טיפול בתרופה אצל חולים עם גרורות נתיחות בכבד שהן משניות לגידולי מעיים ורקטום".

טיפול בצרבת בהריון

הצרבת מלווה בתחושת "שריפה" בבית החזה והיא נגרמת כתוצאה מעליה של מיצי עיכול חומציים מהקיבה לכיוון הוושט, שם יש רירית עדינה. החומצה פוגעת ברירית וגורמת לתחושת הצריבה. לדברי ד"ר עדי פרידמן, מומחה לרפואת נשים, "השסתום המפריד בין הוושט לקיבה, שתפקידו למנוע חזרת חומצה מהקיבה, חלש יותר בהריון כתוצאה מהפרשת הורמונים הגורמים לרפיונו. הצרבת הולכת וגוברת ככל שההריון מתקדם, כיוון שהרחם גדל ולוחץ על חלל הבטן, והוא לוחץ על תוכן הקיבה, אשר עולה לאורך הוושט".

לדבריו, ניתן להקל על המצב על-ידי שינוי הרגלי חיים ותזונה; "לאכול ארוחות קטנות ותכופות, לא לשכב אחרי האוכל, לישון בשיפוע, ללבוש בגדים נוחים. כמו-כן, מומלץ להימנע מאכילת אוכל חריף, חומצי, מטוגן ושמן, קפה, שוקולד, עישון ואלכוהול".

התרופות המומלצות והנפוצות בשימוש בתקופת ההריון הן תרופות המנטרלות את החומצה בקיבה. יתרונן הוא בפעולתן המהירה ובבטיחות השימוש בהן. תרופות אלה מופיעות בנוזל (מלוקס, מג'ל, אלומג), בכדורים לבליעה (סיליאנג'ל) ובכדורי מציצה (TUMS ,Rennie). יתרונן של תרופות בנוזל הוא במחירן הנמוך ובמהירות פעולתן, אך חסרונן הוא שזמן השפעתן קצר. יתרונם של כדורי המציצה הוא בפעולתם המהירה, וגם משך השפעה ארוך יחסית. בנוסף הם נוחים מאוד לנשיאה, כך שניתן ליטול אותם בכל זמן ובכל מקום.

לרכישת המוצר on-line - לחצו כאן.

הריון בליווי אישי

שירות חדש של 'שירותי בריאות כללית' - 'הריון בליווי אישי'. לכל לקוחה תוצמד אחות אישית שתלווה אותה במהלך תקופת ההריון הראשון ותשמש כתובת קבועה לקבלת מידע, התייעצות, מענה לשאלות הנוגעות למהלך התקופה. האחות תסייע לאישה ההרה ובן זוגה בניהול הבדיקות, המעקב הבריאותי בתקופת ההריון, וכן תעמוד לשירותם בזמינות מיידית בכל הלבטים והתהיות שבדרך באמצעות מפגש אישי, מענה טלפוני ומייל אישי. השירות יינתן חינם לכלל לקוחות הקופה במרכזים יעודיים שהוכשרו לנושא. השירות ינתן 24 שעות ביממה באתר האינטרנט של הקופה ובמוקד האחיות (2700*). לצורך השירות הוכשרו 500 אחיות מוסמכות שיהוו הכתובת לפניות אישיות ולתמיכה.

חבילת השירות כוללת:

תיאום הקשר בין הלקוחה לבין הקופה: האחות הינה "מנהלת הריון אישית" המגשרת בין הלקוחה לגורמים השונים במערכת.

ביטול תקופות המתנה ב'כללית מושלם': סל הטבות רחב לביצוע בדיקות גנטיות, סקירת מערכות ורכישת שירותים הנוגעים להריון בהנחות משמעותיות.

כיסוי לטיפולי שיניים: חבילת הטבות מיוחדות למבוטחות בהריון.

שירותי קדם הריון: שירות ייחודי המיועד להורים שבדרך. מידע גנטי בנוגע לבדיקות גנטיות רלבנטיות שמומלץ לאישה לבצע.

מעקב הריון: מעקב במהלך ההריון ולאחר הלידה: מידע, ייעוץ והדרכה בנושא הבדיקות המוצעות בתקופת ההריון, המלצות להתנהגות בריאותית מתאימה ופגישה חודשית עם בני הזוג.

ערכת מידע: ערכה אישית המוענקת לאישה ההרה וכוללת מידע מקיף על כל שלבי ההריון - משלב התכנון ועד לאחר הלידה, לרבות מידע בנושא שירותים, סדנאות והטבות, CD עם סרטונים על התפתחות העובר, מחשבונים ועוד.

My Baby: יישום ממוחשב הנשמר על שולחן העבודה במחשב האישי. היישום מותאם לשבוע ההריון ומאפשר לעקוב אחר השינויים העוברים על האם והעובר.

מרפאת פוטותרפיה באשדוד

אסותא פותחת בימים אלו מרפאת פוטותרפיה באשדוד. המרפאה מציעה טיפול לחולים במחלות עור, באמצעות חשיפה מבוקרת לקרני שמש מלאכותיות. המרפאה החדשה מאפשרת לסובלים ממחלת הפסוריאזיס, ויטיליגו ומחלות עור נוספות, לקבל טיפול מהיר ויעיל ליד הבית, כתחליף לטיפולים ממושכים בים המלח.

לדברי ד"ר חגית מץ, מנהלת המרפאה באשדוד, "פתיחת המרפאה לטיפול פוטותרפי באשדוד תאפשר לתושבים בנגב הצפוני לקבל טיפול ליד הבית ללא צורך להרחיק עד למרכז כדי ליהנות מטיפול זה, או לחילופין להתנתק מחיי היום יום ולנסוע לשהות ממושכת בים המלח. הטיפול ניתן בתדירות של 3 פעמים בשבוע למשך מספר דקות מועט. טיפול זה משתלב בחיי היום יום". המטופלים במרפאה החדשה באשדוד נמצאים במעקב קבוע של הרופאים המומחים במכון לאורך כל זמן הטיפול.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום פרוקטולוגיה וכירורגיה של המעי
פורום הריון ולידה
פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה
פורום רפואת עור

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום